DSpace Repository

Klinik Eğitimin Tıp Fakültesi Öğrencilerinin Empati Düzeyine Etkisi

Show simple item record

dc.contributor.author Kadıoğlu, Selim
dc.contributor.author Ögenler, Oya
dc.contributor.author Kadıoğlu, Funda
dc.contributor.author Okuyaz, Selda
dc.date.accessioned 2014-11-14T12:29:29Z
dc.date.available 2014-11-14T12:29:29Z
dc.date.issued 2011
dc.identifier.citation Kadıoğlu, Selim ;Ögenler, Oya;Kadıoğlu, Funda;Okuyaz, Selda; (2011) Klinik Eğitimin Tıp Fakültesi Öğrencilerinin Empati Düzeyine Etkisi, İnönü Üniversitesi Tıp Fakültesi Dergisi. tr_TR
dc.identifier.uri http://www.totmdergisi.org/articles/2011/volume18/issue1/2011_18_1_6.pdf
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/11616/690
dc.description İnönü Üniversitesi Tıp Fakültesi Dergisi 2011;18(1):33-37 tr_TR
dc.description.abstract Bu çalışmanın amacı, tıp fakültesi öğrencilerinde, hasta-hekim ilişkisinin temel öğelerinden biri olan empati becerisini, standart bir empati beceri ölçeği kullanarak, belirlemek ve klinik eğitimin bu beceriyi dolaylı olarak ne şekilde ve ne ölçüde etkilediğini saptamaktır. Yöntem: Araştırmamız Mersin Üniversitesi Tıp Fakültesi dördüncü sınıfındaki 48 öğrenci üzerinde yürütülmüştür. Veri toplama aracı olarak Üstün Dökmen tarafından geliştirilen Empati Beceri Ölçeği (EBÖ) B formu kullanılmıştır. Ölçek klinikte eğitim alınmaya başlanan dördüncü sınıfın dönem başında ve sonunda uygulanmıştır. Elde edilen veriler bilgisayar ortamında frekans ve ortalama üzerinden değerlendirilmiş, grup karşılaştırmalarında ki kare ve student t testi kullanılmıştır. Sonuçlar: Katılımcıların dönem başındaki EBÖ puan ortalaması (138.83) ile dönem sonundaki (138.38) arasında istatistik olarak anlamlı bir farklılık bulunmamaktadır (p>.05). Ölçeği oluşturan problemler arası karşılaştırma yapıldığında dönem başında ve sonunda puan ortalaması sıralamasında değişiklik olduğu görülmektedir. Tartışma: Katılımcıların EBÖ puan ortalamaları, literatürde yer alan çalışan hekimlerin ortalamalarına yakın olduğu saptanmış ve aldıkları klinik eğitimin EBÖ ortalaması üzerinde bir etkisinin bulunmadığı çıkarımı yapılmıştır. tr_TR
dc.description.abstract The purpose of this study is to determine the empathy skill (which is one of the main issues of patient-doctor relationship) in medical school students by using a standard empathy skill scale and to determine in what aspect does clinical education effect this skill indirectly. Methods: Our research was conducted on 48 students in 4th grade of Mersin University Medical School. Empathy skill scale ESS-B form which was developed by Üstün Dökmen was used to collect data. The scale was applied in the term beginning and end of the 4th grade. The collected data was evaluated in terms of frequency and average. Chi square and student t test was used in group comparisons. Results: While the ESS-B point average of the participants at the beginning of the term was 138.83 and at the end of the term was 138.38. There is no significant difference between these two averages (p>.05). When the problems forming the scale were compared, it seems there are differences in point average order between term beginning and term end. Discussion: It was determined that the ESS-B point averages of the participants are close to the doctors in general and it was concluded that the clinical education has no effect on ESS average. tr_TR
dc.language.iso tur tr_TR
dc.publisher İnönü Üniversitesi Tıp Fakültesi Dergisi tr_TR
dc.rights Attribution 3.0 United States *
dc.rights.uri http://creativecommons.org/licenses/by/3.0/us/ *
dc.subject Empati Becerisi tr_TR
dc.subject Tıp Eğitimi tr_TR
dc.subject Klinik Eğitim tr_TR
dc.subject Empathy Skill tr_TR
dc.subject Medical Education tr_TR
dc.subject Clinical tr_TR
dc.subject Clinical Education tr_TR
dc.title Klinik Eğitimin Tıp Fakültesi Öğrencilerinin Empati Düzeyine Etkisi tr_TR
dc.title.alternative The Impact of Clinical Education on the Empathy Level of Medical Students tr_TR
dc.type Article tr_TR


Files in this item

The following license files are associated with this item:

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Attribution 3.0 United States Except where otherwise noted, this item's license is described as Attribution 3.0 United States