DSpace@İnönü

7. sınıf öğrencilerinde internet bağımlılığı taraması ve belirlenen sorunlara yönelik etkinlik önerileri (Gemlik ilçesi örneği

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.author Bayrak, İlhami
dc.date.accessioned 2017-10-30T10:21:22Z
dc.date.available 2017-10-30T10:21:22Z
dc.date.issued 2017
dc.identifier.citation İlhami B. (2017). 7. sınıf öğrencilerinde internet bağımlılığı taraması ve belirlenen sorunlara yönelik etkinlik önerileri (Gemlik ilçesi örneği.İnönü Üniversitesi Eğitim Eğitim Bilimleri Enstitüsü. tr_TR
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/11616/7800
dc.description Eğitim Bilimleri Enstitüsü Eğitim Bilimleri Anabilimdalı tr_TR
dc.description.abstract Bu araştırma, 7. sınıf öğrencilerinde internet bağımlılığı taraması ve belirlenen sorunlara yönelik etkinlik önerileri (Gemlik İlçesi Örneği) amacıyla yapılmıştır. Bu araştırmada betimsel tarama modeli kullanılmıştır. Veri toplama aracı olarak anket ve ölçek kullanılmıştır. Araştırmanın ise örneklemini Bursa ili Gemlik İlçesi sınırları içerisinde yer alan 8 ortaokulda öğrenim toplam 604 öğrenci oluşturmaktadır. Araştırmaya katılan ortaokul 7.sınıf öğrencilerine araştırmacı tarafından geliştirilen öğrencilerin demografik bilgileri ve internet kullanım özelliklerini saptamak amacıyla 15 soru, öğrencilerin aileleri, sosyal aktiviteleri, arkadaşlık ilişkileri ve okul başarılarına yönelik geliştirilen 38 maddelik bir ölçekle toplanmıştır. Veriler değerlendirilirken, frekans, yüzde ve (SKPA) gibi tanımlayıcı Ki-Kare Bağımsızlık testi, t-testi ve tek yönlü varyans analizi teknikleri kullanılarak test edilmiştir. Araştırma sonuçlarına göre, cinsiyet, ekonomik gelir, annenin eğitim düzeyi ve anne ve babanın evlilik düzeyi ile interneti günlük olarak kullanımı arasında anlamlı ilişki bulunulmuştur. Babanın eğitim düzeyi ile interneti günlük olarak kullanımı arasında anlamlı ilişki bulunamamıştır. Aynı zamanda ölçeğin boyutları olan aile, arkadaşlık ilişkileri, sosyal aktiviteler ve okul başarısı arasında anlamlı farklılaşma tespit edilememiştir.Boyut ortalamaları göz önüne alındığında ise ‘‘Tamamen katılıyorum” değerine çok yakın olmakla birlikte tüm boyutlarda “katılıyorum” görüşü ağır basmaktadır. Madde bazında ise 10 maddede “Tamamen katılıyorum”, 27 maddede ise “katılıyorum” ve 1 maddede ise kararsızım görüşü öne çıkmaktadır. Araştırmadan elde edilen sonuçlara dayalı olarak çeşitli önerilerde bulunulmuştur. tr_TR
dc.language.iso tur tr_TR
dc.publisher İnönü Üniversitesi Eğitim Eğitim Bilimleri Enstitüsü tr_TR
dc.rights info:eu-repo/semantics/openAccess tr_TR
dc.subject İnternet tr_TR
dc.subject Problemli İnternet Kullanımı tr_TR
dc.title 7. sınıf öğrencilerinde internet bağımlılığı taraması ve belirlenen sorunlara yönelik etkinlik önerileri (Gemlik ilçesi örneği tr_TR
dc.title.alternative Internet addiction survey of 7th graders and activity suggestions intended for the determined problems (Gemlik district sample). tr_TR
dc.type doctoralThesis tr_TR
dc.contributor.department İnönü Üniversitesi tr_TR
dc.identifier.volume 0 tr_TR
dc.identifier.issue 0 tr_TR
dc.identifier.startpage 0 tr_TR
dc.identifier.endpage 0 tr_TR


Bu öğenin dosyaları:

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster