Bu çalışma beden eğitimi öğretmenlerinin zamanı nasıl yönettiklerinin belirlenmesi amacıyla
yapılmıştır. Beden eğitimi öğretmenlerinin çeşitli demografik özellikleri açısından zaman yönetimleri
karşılaştırması incelenmiştir. Araştırmanın örneklem grubunun beden eğitimi öğretmeni 185 (75 kadın, 110
erkek) birey oluşturmaktadır. Araştırma verilerinin elde edilmesinde Türkçe’ ye uyarlama çalışması Alay ve
Koçak (2002) tarafından yapılan “Zaman Yönetimi Ölçeği” kullanılmıştır. Verilerin analizinde yüzde, frekans
dağılımları ve Mann Whitney U Testi ve Kruskall Wallis Testi ile karşılaştırılarak analiz edilmiştir. Araştırma
sonucunda, kadınların uzun süreli ve geleceğe yönelik planlar ile daha fazla zaman kaybettikleri görülmektedir.
Lisans mezunları kısa süreli zaman planlamasını çok daha iyi yapmaktadır. Medeni duruma göre kısa süreli
planları bekarlar daha çok yapmakta, uzun süreli ve geleceğe yönelik planları ise evliler fazla yapmaktadır. 21-
25 yaşındaki beden eğitimi öğretmenleri kısa süreli planları daha fazla yapmaktadır. Bireysel farklılıkların
zaman yönetiminde etkili olduğu düşünmektedir. Beden eğitimi öğretmenlerinin daha çok uzun ve kısa süreli
planlar ile zaman harcadıkları görülmektedir. Zamanın daha iyi yönetimi için kişisel gelişim ve serbest zaman
faaliyetlerinin daha iyi idare edilmesi önerilmektedir.
This research is done to determine how the physical education teachers manage the time. Physical
education teachers time management comparison İs İnvestigated form the point of various demographic features.
The sample group of the study is 185 physical education teachers (75 female, 110 male). The management scale
is used which is done by Alay and Kolçak (2002) for The gain of investigation data. For the analysis of data
percentage, distribution of frequency and Mann Whitney U test and Kruskall Wallis Test are compared.
According to the result of research it is seen that woman lose much time by using long and future bused plans.
Undergraduates are much better at short time management. According to the marital status, single people do
more short time plans, however married people do more long-time and future plans. 21-25 aged physical
education teachers'do more short-time plans. It is thought that individual differences are efficent on timemanagement.
It is observed that physical education teachers spend more time on long and short time plans. It is
adviced that individual progress and free-time activities should be managed well for a better time management.