dc.contributor.author |
Kumcağız, Hatice |
|
dc.contributor.author |
Demir, Yasin |
|
dc.contributor.author |
Karadaş, Cemal |
|
dc.date.accessioned |
2018-03-06T07:23:21Z |
|
dc.date.available |
2018-03-06T07:23:21Z |
|
dc.date.issued |
2017 |
|
dc.identifier.citation |
Kumcağız, H., Demir, Y., Karadaş, C. (2017). Perceptions of self-efficacy regarding special education as a predictor of occupational burnout of school counselors. İnönü University Journal of the Faculty of Education Vol 18, No 3, 2017. |
tr_TR |
dc.identifier.uri |
http://dergipark.gov.tr/download/article-file/391889 |
|
dc.identifier.uri |
http://hdl.handle.net/11616/8211 |
|
dc.description |
İnönü University Journal of the Faculty of Education Vol 18, No 3, 2017. |
tr_TR |
dc.description.abstract |
Bu araştırmanın amacı, okul psikolojik danışmanlarının mesleki tükenmişliklerinin
yordayıcısı olarak özel eğitime ilişkin öz-yeterlik algılarının incelenmesidir. Bu
araştırmanın çalışma grubunu, 2015 yılında Malatya ve Samsun illerinde çeşitli
kurumlarda görev yapan 192 kadın, 222 erkek olmak üzere toplam 414 okul
psikolojik danışmanı oluşturmuştur. Çalışma grubunun yaş ortalaması 34,2’dir. Bu
çalışmada veri toplama araçları olarak Rehber Öğretmen Özel Eğitim Öz-yeterlik
Ölçeği, Tükenmişlik Ölçeği Kısa Formu ve Kişisel Bilgi Formu kullanılmıştır. Elde
edilen verilerin analizinde t-testi, korelasyon ve basit doğrusal regresyon analizi
testleri kullanılmıştır. Araştırma sonucunda, okul psikolojik danışmanlarının mesleki
tükenmişlik düzeylerinin kadınlar lehine anlamlı düzeyde farklılık gösterdiği
saptanmıştır. Okul psikolojik danışmanlarının, özel eğitime ilişkin öz-yeterlikleri ile
mesleki tükenmişlikleri arasında negatif yönde orta düzeyde anlamlı bir ilişki olduğu
ve özel eğitime ilişkin öz-yeterliklerinin mesleki tükenmişliğin yaklaşık olarak
%13’ünü açıkladığı sonucuna ulaşılmıştır |
tr_TR |
dc.description.abstract |
The purpose of this study was to examine self-efficacy perceptions of school
counselors regarding special education as a predictor of occupational burnout. A total
of 414 school counselors attended the study, including 192 females and 222 males,
who served in various institutions in Malatya and Samsun provinces in 2015. The
mean age of the participants was 34.2. In the study, School Counselors’ Self-efficacy
Scale, Burnout Syndrome Inventory Short Version, and demographic form were used
as data collection tools. In the analysis of the obtained data, t-test, correlation and
simple linear regression analysis were used. Results indicated that occupational
burnout levels of school counselors differentiated significantly in favor of women by
gender. It was concluded that school counselors had a moderately significant
negative relationship between self-efficacy and occupational burnout in special
education. Additionally, self-efficacy in special education explained approximately
13% of occupational burnout. |
tr_TR |
dc.language.iso |
eng |
tr_TR |
dc.publisher |
İnönü Üniversitesi Eğitim Fakültesi |
tr_TR |
dc.relation.isversionof |
10.17679/inuefd.341495 |
tr_TR |
dc.rights |
info:eu-repo/semantics/openAccess |
tr_TR |
dc.subject |
Psikolojik danışman |
tr_TR |
dc.subject |
Mesleki tükenmişlik |
tr_TR |
dc.subject |
Öz-yeterlik |
tr_TR |
dc.subject |
Counselor |
tr_TR |
dc.subject |
Occupational burnout |
tr_TR |
dc.subject |
Self-efficacy |
tr_TR |
dc.title |
Perceptions of self-efficacy regarding special education as a predictor of occupational burnout of school counselors |
tr_TR |
dc.title.alternative |
Okul psikolojik danışmanlarında mesleki tükenmişliğin yordayıcısı olarak özel eğitime ilişkin öz-yeterlik algısı |
tr_TR |
dc.type |
article |
tr_TR |
dc.relation.journal |
İnönü Üniversitesi Eğitim Fakültesi |
tr_TR |
dc.contributor.department |
İnönü Üniversitesi |
tr_TR |
dc.identifier.volume |
18 |
tr_TR |
dc.identifier.issue |
3 |
tr_TR |
dc.identifier.startpage |
0 |
tr_TR |
dc.identifier.endpage |
0 |
tr_TR |