Bu çalışmada Bilgisayar ve Öğretim Teknolojileri Eğitimi Bölümü Öğrencilerinin
İnternet Tabanlı programlama dersinden aldıkları notlar ile öğrenme stilleri
arasındaki ilişki ve öğrenme stillerine göre değerlendirme sınavlarının türünden
(uygulamalı - klasik) aldıkları puanlar incelenmiştir. Araştırma 2012-2013 ve 2013-
2014 yılında İnternet tabanlı programlama dersini almış 60 öğrenci üzerinde
yürütülmüştür. Veri toplama aracı olarak Kolb Öğrenme Stilleri Envanteri (Versiyon
3.0) kullanılmıştır. Verilerin analizinde frekans, yüzde ve tek yönlü varyans analizi
teknikleri kullanılmıştır. Araştırma bulgularına göre en öğrencilerin sahip oldukları
öğrenme stilleri çoktan aza doğru sırasıyla ayrıştıran (% 41,7), özümseyen (% 35),
değiştiren (%13,3), yerleştiren (%10) şeklinde bulunmuştur. Öğrencilerin sahip
oldukları öğrenme stillerine göre vize, final ve ortalama not puanları arasında
anlamlı fark bulunmamıştır. Vize sınavında öğrencilerin öğrenme stillerine göre not
ortalamaları çoktan aza doğru sırasıyla ayrıştıran, özümseyen, yerleştiren, değiştiren
şeklinde iken final sınavında yerleştiren, ayrıştıran, özümseyen ve değiştiren şeklinde
olmuştur
In this study, relationship between grades that students of Department of Computer
and Instruction Technology get from the internet-based programming language
course and their learning styles and according to their learning style, scores that
these students get from assessment exams types (classical and practical exams) was
investigated. Study was carried out on students that taken the internet-based
programming language course in 2012-2013 and 2013-2014. Kolb Learning
Inventory (Version 3.0) as data collection tool was used. Techniques of frequency,
percentage and ANOVA were used for data analysis. According to research results,
learning styles of students were found as converging (% 41,7), assimilating (% 35),
diverging (%13,3), accommodating (%10). The results indicated that there was no
significant correlation between learning styles of students and their midterm, final,
and end-semester points. Learning styles of students were found as converging,
assimilating, diverging, and accommodating from more to less for midterm exam
and as accommodating, converging, assimilating, and diverging for final exam,
respectively.