This study aims to investigate the relationship between problem-solving skills,
cynicism and trait anxiety levels in students studying in the Faculty of Fine Art
and Design, in terms of gender, high school they graduated, department they
study and family income variables. The working group of the research is comprised
of a total of 204 students, 123 female and 81 male students studying in
the Faculty of Fine Arts and Design, Inonu University, and Faculty of Fine Arts
in Görele, Giresun University, during Spring Semester in 2016-2017 academic
year. The study was conducted using a relational survey model. As data collection
tools were utilized "Problem Solving Inventory", "Overall Cynicism
Scale", "Trait Anxiety Inventory" and a "Personal Information Form" developed
by the researcher. According to findings; there is a statistically significant difference
between male and female students’ mean scores of cynicism. It is
revealed that the female students’ mean scores are higher than the male students'
scores. There is no statistically significant difference between gender
and trait anxiety levels and problem solving skills. There is no statistically significant
difference between cynicism, trait anxiety levels and problem-solving
skills in terms of ‘the high school they graduated’ variable. There is no statistically
significant difference between the cynicism and trait anxiety mean
scores of the students participating in the research in terms of ‘the department
they study’. However, there is a statistically significant difference between students'
problem-solving skills in terms of ‘the department they study’. Students
studying at the Department of Painting have higher problem solving skills.
There is no statistically significant difference between the students’ means
scores regarding cynicism, trait anxiety levels and problem solving skills in
terms of ‘family income’ variable. No significant correlation was observed between
students' overall cynicism scores and overall anxiety scores, and between
cynicism scores and overall problem solving skills scores. There was a
weak positive and significant correlation between overall trait anxiety scores
and problem solving skills scores.
Keywords: Cynicism, trait anxiety, problem-solving skill, Faculty of Fine Arts
Bu çalışmanın amacı, Güzel Sanatlar ve Tasarım Fakültesinde Resim, Grafik,
Seramik bölümlerinde okuyan öğrencilerin cinsiyet, mezun oldukları lise, okudukları
bölüm ve aile gelir durumu değişkenlerine göre sahip oldukları problem
çözme becerisi, sinizm ve sürekli kaygı düzeyleri arasındaki ilişkinin araştırılmasıdır.
Araştırmanın Çalışma grubunu 2016-2017eğitim-öğretim yılında Bahar
dönemi İnönü Üniversitesi Güzel Sanatlar ve Tasarım Fakültesinde ve Giresun
Üniversitesi Görele Güzel Sanatlar Fakültesinde 123 kız, 81 erkek öğ-
renci olmak üzere toplam 204 öğrenci oluşturmaktadır. Çalışma ilişkisel tarama
modelinde yürütülmüştür. Veri toplama aracı olarak “Problem Çözme
Envanteri”, “Genel Sinizm Ölçeği”, “Sürekli Kaygı Envanteri” ve araştırmacı
tarafından geliştirilen “Kişisel Bilgi” formu kullanılmıştır. Elde edilen bulgulara
göre; araştırmaya katılan kız ve erkek öğrencilerin sinizm puan ortalamaları
arasında istatistiksel olarak anlamlı bir farklılaşma görülmektedir. Kız öğrencilerin
puan ortalamaları, erkek öğrencilerin puan ortalamalarından daha yüksek
olduğu anlaşılmaktadır. Cinsiyet ile sürekli kaygı düzeyleri ve problem
çözme becerileri arasında istatistiksel olarak anlamlı bir farklılaşmaya rastlanmamıştır.
Öğrencilerin mezun oldukları lise türüne göre sinizm, sürekli kaygı
düzeyi ve problem çözme beceri puan ortalamaları arasında istatistiksel olarak
da anlamlı bir farklılaşma gözlenmemiştir. Araştırmaya katılan öğrencilerin
sinizm ve sürekli kaygı puan ortalamaları arasında öğrenim gördükleri bölümlere
göre istatistiksel olarak anlamlı bir farklılık görülmese de, öğrencilerin
problem çözme becerilerinde istatistiksel olarak anlamlı bir farklılık ortaya çıkmıştır.
Örneğin; Resim Bölümü öğrencilerinin problem çözme becerilerinin
daha yüksek olması gibi. Öğrencilerin problem çözme becerileri, sinizm ve
sürekli kaygı düzeyleri puan ortalamalarının aile gelir durumuna göre istatistiksel
olarak anlamlı bir farklılık elde edilememiştir. Öğrencilerin toplam sinizm
puanları ile toplam kaygı puanları arasında ve sinizm puanları ile toplam problem
çözme becerileri puanları arasında anlamlı bir ilişkiye rastlanmamıştır. Sü-
rekli kaygı toplam puanları ile problem çözme becerileri puanları arasında zayıf
pozitif yönlü ve anlamlı bir ilişkiye rastlanmıştır.
Anahtar Kelimeler: Sinizm, sürekli kaygı, problem çözme becerisi, Güzel Sanatlar
Fakültesi