DSpace@İnönü

Hafif mental retardasyonu olan çocuklarda çift görev eğitiminin fonksiyonel mobilite, denge ve dikkat düzeyleri üzerine etkisi

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.author Arslan, Faruk
dc.date.accessioned 2022-11-03T07:48:05Z
dc.date.available 2022-11-03T07:48:05Z
dc.date.issued 2022
dc.identifier.citation Arslan, F. (2022). Hafif mental retardasyonu olan çocuklarda çift görev eğitiminin fonksiyonel mobilite, denge ve dikkat düzeyleri üzerine etkisi. Yüksek Lisans Tezi, İnönü Üniversitesi. en_US
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/11616/85233
dc.description İnönü Üniversitesi / Sağlık Bilimleri Enstitüsü / Fizyoterapi ve Rehabilitasyon Ana Bilim Dalı en_US
dc.description.abstract Hafif Mental Retardasyonu Olan Çocuklarda Çift Görev Eğitiminin Fonksiyonel Mobilite, Denge ve Dikkat Düzeyleri Üzerine Etkisi Amaç: Bu çalışmada hafif mental retardasyon tanısı almış çocuklarda çift görev eğitiminin fonksiyonel mobilite, denge ve dikkat düzeyleri üzerine etkilerinin değerlendirilmesi amaçlanmıştır. Materyal ve Metot: Çalışmaya hafif mental retardasyon tanısı almış 7-14 yaş aralığında 32 çocuk dahil edildi. Çocuklar iki gruba ayrıldı. Grup I "mevcut özel eğitim programına ek olarak çift görev eğitimine dahil edilenler", grup II ise "mevcut özel eğitim programına devam edenler" olarak dizayn edildi. Fonksiyonel mobilitenin değerlendirilmesi için zamanlı kalk yürü ve merdiven çıkıp inme testi; denge durumunun değerlendirilmesinde Pediatrik Berg Denge Ölçeği; dikkat düzeylerinin değerlendirilmesinde ise Conners Anababa Dereceleme Ölçeği Yenilenmiş-Kısa formu kullanıldı. Değerlendirmeler 8 hafta süren eğitim öncesi ve sonrasında tekrarlandı. Bulgular: Grupların tanımlayıcı özellikleri homojen dağılım göstermektedir. Eğitim öncesi zamanlı kalk yürü test sonuçları gruplar arası benzer olup, eğitim sonrasında anlamlı farklılık saptanmıştır (p<0.05). Merdiven çıkıp inme testi sonuçlarında ise eğitim öncesi ve sonrasında gruplar arasında farklılık olduğu görülmüştür (p<0.05). Pediatrik Berg Denge Ölçeği sonuçları eğitim öncesi benzer olup, eğitim sonrasında anlamlı farklılık saptanmıştır (p<0.05). Conners Anababa Dereceleme Ölçeği Yenilenmiş-Kısa formu sonuçlarının eğitim öncesi ve sonrası benzer olduğu saptanmıştır (p>0.05). Katılımcıların fonksiyonel mobilite, denge ve dikkat düzeylerinin zamana göre meydana gelen değişimleri gruplar arasında farklılık göstermektedir. Sonuç: Çalışma sonuçları hafif mental retardasyon tanılı çocuklarda çift görev eğitiminin olumlu sonuçları olduğu görülmüş olup, bu çocukların rehabilitasyon programlarının kapsamında çift görev eğitiminin güvenilir bir seçenek olabileceğini ortaya koymuştur. Anahtar Kelimeler: Çift görev, denge, dikkat, fonksiyonel mobilite, mental retardasyon. en_US
dc.description.abstract The Effect of Dual Task Training on Functional Mobility, Balance and Attention Levels in Children with Mild Mental Retardation Aim: In this study, it was aimed to evaluate the effects of dual-task training on functional mobility, balance and attention levels in children with mild mental retardation. Material and Method: Thirty-two children aged 7-14 years diagnosed with Mild Mental Retardation were included in the study. The children were divided into two groups. Group II continued the existing special education program, while group I was included in dual task training in addition to this program. Timed up and go and stair climbing test for assessment of functional mobility; Pediatric Berg Balance Scale for the evaluation of balance; Conners Parent Rating Scale Revised-Short form was used to evaluate attention levels. Evaluations were repeated before and after the 8 week training. Results: Time up and go test results before the training were similar between the groups, and a significant difference was found after the training (p<0.05). Stair climbing test results were found to differ between the groups before and after the training (p<0.05). Pediatric Berg Balance Scale results were similar before the training, but a significant difference was found after the training (p<0.05). Conners Parent Rating Scale Revised-Short form results were found to be similar before and after education (p>0.05). The changes in the functional mobility, balance and attention levels of the participants over time differed between the groups. Conclusion: The results of the study showed that dual-task education had positive results in children with mild mental retardation, and revealed that dual-task education could be a reliable option within the scope of rehabilitation programs for these children. Keywords: Dual task, balance, attention, functional mobility, mental retardation. en_US
dc.language.iso tur en_US
dc.publisher İnönü Üniversitesi Sağlık Bilimleri Enstitüsü en_US
dc.rights info:eu-repo/semantics/openAccess en_US
dc.subject Fizik tedavi en_US
dc.subject Physical therapy en_US
dc.subject Fizyoterapistler en_US
dc.title Hafif mental retardasyonu olan çocuklarda çift görev eğitiminin fonksiyonel mobilite, denge ve dikkat düzeyleri üzerine etkisi en_US
dc.title.alternative The Effect of Dual Task Training on Functional Mobility, Balance and Attention Levels in Children with Mild Mental Retardation en_US
dc.type masterThesis en_US
dc.contributor.department İnönü Üniversitesi en_US
dc.identifier.endpage 85 en_US


Bu öğenin dosyaları:

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster