DSpace@İnönü

Ortaöğretim kurumlarında çalışan beden eğitimi öğretmenlerinin empati eğilimleri

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.author Polatoğlu, Mehmet
dc.date.accessioned 2022-11-30T06:12:57Z
dc.date.available 2022-11-30T06:12:57Z
dc.date.issued 2022
dc.identifier.citation Polatoğlu, M. (2022). Ortaöğretim kurumlarında çalışan beden eğitimi öğretmenlerinin empati eğilimleri. Yüksek Lisans Tezi, İnönü Üniversitesi. en_US
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/11616/85429
dc.description İnönü Üniversitesi / Sağlık Bilimleri Enstitüsü / Beden Eğitimi ve Spor Ana Bilim Dalı en_US
dc.description.abstract Amaç: Bu çalışmanın amacı ortaöğretim kurumlarında çalışan beden eğitimi öğretmenlerinin empati eğilimlerinin incelenmesidir Materyal ve Metot: Araştırmanın evrenini 2021-2022 eğitim-öğretim Milli Eğitim Bakanlığı'na bağlı bulunan ortaöğretim kurumlarındaki beden eğitimi öğretmenleri oluşturacaktır. Araştırmanın örneklemini ise Elazığ ili merkezinde faaliyet gösteren ortaöğretim düzeyindeki beden eğitimi öğretmenleri oluşturacaktır. Toplamda 226 anket toplanmıştır. Bulgular: katılımcıların empati düzeylerinde cinsiyet değişkeninde istatistiksel olarak anlamlı fark belirlenmiştir. Cinsiyet değişkenine göre erkek beden eğitimi öğretmenlerinin kadın beden eğitimi öğretmenlerine göre empati düzeylerinin daha yüksek olduğu belirlenmiştir. Mesleki yıl değişkeninde katılımcıların empati düzeyleri arasında istatistiksel olarak anlamlı fark tespit edilmiştir. 16-20 yıl mesleki deneyime sahip olan beden eğitimi öğretmenlerinin empati düzeyleri daha yüksek olduğu görülmüştür. 21 yıl ve üzeri mesleki deneyime sahip olan beden eğitimi öğretmenlerinin empati düzeyleri en düşük olduğu belirlenmiştir Sonuç: Sonuç olarak, beden eğitimi öğretmenlerinin empati düzeylerininin cinsiyet değişkenine göre erkek beden eğitimi öğretmenlerinin kadın beden eğitimi öğretmenlerine göre empati düzeylerinin daha yüksek olduğu belirlenmiştir. Ayrıca meslek yılı arttıkça empati düzeyinin azaldığı belirlenmiştir. Anahtar Kelimeler: Beden Eğitimi Öğretmeni, Empatik Eğilim, Ortaöğretim en_US
dc.description.abstract Aim: The aim of this study is to examine the empathy tendencies of physical education teachers working in secondary education institutions. Material and Method: The universe of the research will be physical education teachers in secondary education institutions affiliated to the Ministry of Education in 2021-2022. The sample of the study will be secondary school physical education teachers operating in the city center of Elazig. A total of 226 questionnaires were collected. Results: A statistically significant difference was determined in the gender variable in the empathy levels of the participants. According to the gender variable, it was determined that the empathy levels of male physical education teachers were higher than female physical education teachers. A statistically significant difference was found between the empathy levels of the participants in the occupational year variable. It has been observed that physical education teachers who have 16-20 years of professional experience have higher empathy levels. It has been determined that physical education teachers who have 21 years or more professional experience have the lowest empathy levels. Conclusion: As a result, it was determined that the empathy levels of physical education teachers were higher according to the gender variable, the empathy levels of male physical education teachers compared to female physical education teachers. In addition, it was determined that the level of empathy decreased as the professional year increased. Keywords: Physical Education Teacher, Empathic Tendency, Secondary Education en_US
dc.language.iso tur en_US
dc.publisher İnönü Üniversitesi Sağlık Bilimleri Enstitüsü en_US
dc.rights info:eu-repo/semantics/openAccess en_US
dc.subject Beden Eğitimi Öğretmeni en_US
dc.subject Empatik Eğilim en_US
dc.subject Ortaöğretim en_US
dc.title Ortaöğretim kurumlarında çalışan beden eğitimi öğretmenlerinin empati eğilimleri en_US
dc.title.alternative Empathy tendencies of physical education teachers working in secondary education institutions en_US
dc.type masterThesis en_US
dc.contributor.department İnönü Üniversitesi en_US
dc.identifier.endpage 52 en_US


Bu öğenin dosyaları:

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster