DSpace@İnönü

Engellilerde beden eğitimi ve spor eğitimi bölümü öğrencilerinin zihinsel engelli bireylerin sportif etkinliklere katılımına ilişkin farkındalık düzeylerinin incelenmesi

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.author Mergan, Barış
dc.date.accessioned 2022-12-01T12:23:28Z
dc.date.available 2022-12-01T12:23:28Z
dc.date.issued 2022
dc.identifier.citation Mergan, B. (2022). Engellilerde beden eğitimi ve spor eğitimi bölümü öğrencilerinin zihinsel engelli bireylerin sportif etkinliklere katılımına ilişkin farkındalık düzeylerinin incelenmesi. Yayınlanmış Yüksek Lisans Tezi, İnönü Üniversitesi. en_US
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/11616/85506
dc.description İnönü Üniversitesi / Sağlık Bilimleri Enstitüsü / Beden Eğitimi ve Spor Ana Bilim Dalı en_US
dc.description.abstract Amaç: Zihinsel engelli bireylerin fiziksel aktivitelere katılımı onların fiziksel ve ruhsal gelişimlerini desteklemekte ve toplum içinde sosyalleşmelerine yardımcı olmaktadır. Bu bağlamda çalışmanın amacı bölümleri itibari ile zihinsel engelli bireylere spor eğitimi verecek olan Engellilerde Beden Eğitimi ve Spor Eğitimi bölümü öğrencilerinin zihinsel engelli bireylerin spora katılımına ilişkin tutumlarını farklı bir bakış açısıyla ele alarak sporun faydalarına yönelik farkındalık seviyelerini incelemektir. Materyal ve Metot: Çalışmada nicel araştırma yöntemlerinden olan tarama modeli kullanılmıştır. Veri toplama aracı olarak araştırmacı tarafından hazırlanan demografik bilgi formu ve zihinsel engelli bireylerde sporun faydalarına yönelik farkındalık ölçeği kullanılmıştır. Araştırma evrenini İnönü Üniversitesi Spor Bilimleri Fakültesi, örneklemini ise bu fakültenin Engellilerde Beden Eğitimi ve Spor Eğitimi Bölümü öğrencileri oluşturmaktadır. Bulgular: Araştırmada elde edilen bulgulara bakıldığında; ölçek toplam puanları ve cinsiyet (t=-.963; p>.05), aktif spor yapma (t=-.954; p>.05), daha önce zihinsel engelli bir birey ile sportif etkinlik yapma (t=.125; p>.05), öğrencilerin zihinsel engelli bir tanıdığının olması (t=.185; p>.05), yaş (f=1.773; p=.173; p>.05) ve sınıf (f=.525; p=.666; p>.05) değişkenleri arasında istatistiksel olarak anlamlı farklılık tespit edilmemiştir. Sonuç: Sonuç olarak katılımcı öğrencilerin farkındalık düzeyleri çoğunlukla yüksektir. Kadınlar, erkeklere göre; zihinsel engelli bir tanıdığı olanlar, zihinsel engelli bir tanıdığı olmayanlara göre; daha önce zihinsel engelli bir birey ile sportif etkinlik yapmış olanlar, daha önce zihinsel engelli bir birey ile sportif etkinlik yapmamış olanlara göre; aktif spor yapmayan öğrenciler, aktif spor yapanlara göre daha yüksek farkındalık seviyesine sahiptir. Anahtar Kelimeler: Farkındalık, Zihinsel Engelli Bireyler, Spor, Zihinsel Engellilerde Spor en_US
dc.description.abstract Aim: Participation of mentally handicapped individuals in sports activities supports their physical and mental development and helps them socialize in society. In this context, the study aims to examine the awareness of the benefits of sports by considering the attitudes of the students of the Department of Physical Education and Sports Education for the Disabled, which will provide sports training to the mentally disabled, from a different perspective. Material and Method: The survey model, which is one of the quantitative research methods, was used in the study. Demographic information form prepared by the researcher and an awareness scale for the benefits of sports in mentally handicapped individuals were used as data collection tools. The population of the research is the İnönü University Faculty of Sports Sciences, and the sample is the students of the Department of Physical Education and Sports Education for the Disabled. Results: Considering the findings obtained in the research; no statistically significant difference was found among the scale total scores and gender (t=-.963; p>.05), active sports (t=-.954; p>.05), knowing a mentally disabled person (t=.185; p>.05), previous sporting activities with him/her (t=.125; p>.05), age (f=1.773; p=.173; p>.05) and grade level (f=.525; p=.666; p>.05) variables. Conclusion: Consequently, the awareness levels of the participating students are mostly high. Female compared to male; those who have an acquaintance with a mental disability compared to those who do not have an acquaintance with a mental disability; compared to those who have done sports with a mentally disabled person before, those who have not done sports with a mentally disabled person before; students who do not do active sports have a higher level of awareness than those who do active sports. Keywords: Awareness, Mentally Handicapped Individuals, Sports, Sports in Mentally Handicapped Individuals en_US
dc.language.iso tur en_US
dc.publisher İnönü Üniversitesi Sağlık Bilimleri Enstitüsü en_US
dc.rights info:eu-repo/semantics/openAccess en_US
dc.subject Farkındalık en_US
dc.subject Zihinsel Engelli Bireyler en_US
dc.subject Zihinsel Engellilerde Spor en_US
dc.title Engellilerde beden eğitimi ve spor eğitimi bölümü öğrencilerinin zihinsel engelli bireylerin sportif etkinliklere katılımına ilişkin farkındalık düzeylerinin incelenmesi en_US
dc.title.alternative An investigation of the awareness levels of the physical education and sports education department students regarding the participation of mentally handicapped individuals in sports activities en_US
dc.type masterThesis en_US
dc.contributor.department İnönü Üniversitesi en_US
dc.identifier.endpage 74 en_US


Bu öğenin dosyaları:

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster