DSpace@İnönü

Açık alanlarda kum terapisinin otizmli çocuklarda sosyal becerilerinin gelişimine etkisinin incelenmesi

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.author Zelcek, Büşra
dc.date.accessioned 2024-03-04T06:49:55Z
dc.date.available 2024-03-04T06:49:55Z
dc.date.issued 2022
dc.identifier.citation Zelcek, B. (2022). Açık alanlarda kum terapisinin otizmli çocuklarda sosyal becerilerinin gelişimine etkisinin incelenmesi. İnönü Üniversitesi, Malatya. en_US
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/11616/87854
dc.description İnönü Üniversitesi / Fen Bilimleri Enstitüsü / Peyzaj Mimarlığı Ana Bilim Dalı en_US
dc.description.abstract Otizm Spektrum Bozukluğu olan çocukların sosyal bir varlık olarak kendilerini ifade edebilmeleri için onlara yönelik açık alanlarda düzenlenmiş oyun alanlarına ihtiyaçları vardır. Araştırma doğa terapisi kapsamında, Kumla Terapisinin OSB'li çocukların sosyal beceri gelişimleri üzerindeki etkisini incelemektir. Ayrıca bu araştırmada, özel eğitim rehabilitasyon bahçelerinde kum havuzlarının planlamasına ve tasarlanmasına yönelik birtakım standartların göz önüne bulundurması önerilmektedir. Deney grupları üzerinde ön test - son test ölçümlerinin yapıldığı yarı deneysel desene sahip bu araştırmanın çalışma grubunu; 2020-2021 eğitim öğretim yılı bahar yarıyılında Sevgi Yolu Özel Eğitim ve Rehabilitasyon Merkezi'nde (SYÖER Merkezi) devam eden 8-12 yaşlar arasındaki otizm tanılı çocuklar oluşturmuştur. Araştırma beş aşamadan oluşmuştur bunlar; çalışmanın planlanması, uygulama aşaması, son testlerin yapılması, verilerin analizi ve tasarım önerilerinin açıklanması olmuştur. OSB'li çocuklar üzerinde yapılan çalışmalar sonucunda toplumla etkileşimlerini arttırmaya yönelik olarak yapılan faaliyetlerin, sosyal ve psikolojik açıdan otizmli çocukların gelişimlerine katkı sağladığı görülmüştür. Bu kapsamda deney gruplarını oluşturmaya yönelik 3 otizm tanılı çocuk, seçkili atama yöntemi kullanılarak seçilmiş 5 hafta, haftada 2 seans ve toplamda 10 seans grup kum terapisi uygulanmıştır. Araştırma süresince tüm veriler; çocuklar için aile ve öğretmenleri tarafından yanıtlanan Otizm Sosyal Beceri Profili Ölçeği kullanılarak elde edilmiştir. Araştırmadan elde edilen bulgularda, uygulama sonrası deney grubundaki otizmli çocukların OSBP' den aldıkları sosyal beceri puanları arasında istatistiki açıdan anlamlı bir farklılık ölçülmüştür. Araştırmanın sonuçlarına göre Engelsiz kum havuzların tasarlanmasına yönelik önerilerin geliştirilmesi ve oyun alanları ile tasarım bağlantısının yeniden değerlendirmesi yapılmıştır. en_US
dc.description.abstract Children with Autism spectrum disorder need playgrounds arranged in open areas for them to express themselves as social beings. The research is to examine the effect of Sand Therapy on the social skill development of children with ASD within the scope of nature therapy. Also, in this research, it is suggested to consider some standards for the planning and design of sandboxes in special education rehabilitation gardens. The study group of this research has a quasi-experimental design in which pre-test and post-test measurements are made on the experimental groups; In the spring semester of the 2020-2021 academic year, children between the ages of 8 and 12 with autism diagnosed at Sevgi Yolu Special Education and Rehabilitation Center (SYÖER Center) were formed. The research consisted of five stages; the planning of the study, the implementation phase, the post-tests, the analysis of the data, and the explanation of the design proposals. As a result of the studies conducted on children with ASD, increasing their interaction with society contributed to the development of children with autism socially and psychologically. In this context, group sand therapy was applied to the experimental groups for 5 weeks, 2 sessions a week, and a total of 10 sessions of 3 children with autism were selected using the selective assignment method. All data during the research; was obtained by using the Autism Social Skill Profile Scale (OSBP), which was answered by parents and teachers of children. In the findings obtained from the study, a statistically significant difference was measured between the social skill scores of the experimental group with ASD from the OSBP after the application. According to the results of the research, proposals for the design of barrier-free sandboxes were developed and the connection between the playgrounds and the design was re-evaluated. en_US
dc.language.iso tur en_US
dc.publisher İnönü Üniversitesi Fen Bilimleri Enstitüsü en_US
dc.rights info:eu-repo/semantics/openAccess en_US
dc.subject Engelli çocuklar en_US
dc.subject Kum terapisi en_US
dc.subject Otistik bozukluklar en_US
dc.subject Oyun alanları en_US
dc.title Açık alanlarda kum terapisinin otizmli çocuklarda sosyal becerilerinin gelişimine etkisinin incelenmesi en_US
dc.title.alternative Investigation of the effects of sand therapy in the open areas on the development of social skills in children with autism en_US
dc.type masterThesis en_US
dc.contributor.department İnönü Üniversitesi en_US
dc.identifier.endpage 170 en_US


Bu öğenin dosyaları:

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster