DSpace@İnönü

Orta öğretimde öğrencilerin psiko-motor düzeylerinin belirlenmesi

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.author Şabik, Mehmet
dc.date.accessioned 2014-12-19T13:13:21Z
dc.date.available 2014-12-19T13:13:21Z
dc.date.issued 1997
dc.identifier.citation Şabik,Mehmet ;(1997) Orta öğretimde öğrencilerin psiko-motor düzeylerinin belirlenmesi,İnönü Üniversitesi. tr_TR
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/11616/905
dc.description İnönü Üniversitesi / Sağlık Bilimleri Enstitüsü tr_TR
dc.description.abstract Bu çalışmada; öğrenciler için hayati bir öneme sahip olan Beden Eğitimi derslerinin, okullardaki fonksiyonerliği ve orta öğretimde(Lise) eğitim-öğrenim gören öğrencilerin psiko-motor gelişim düzeyleri ölçülmeye çalışılmıştır. Araştırmanın evrenini Kahramanmaraş il merkezindeki Liseler oluşturmuştur. Veriler Öğretmenlerden anket yoluyla, öğrencilerden ise uygulamalı olarak beceri ve gelişim testlerine tabi tutularak elde edilmiştir. Araştırmada Türk Milli Eğitiminin hedeflediği amaçlara, tesis, araç, gereç ve zaman eksikliğinden ulaşılamadığı anlaşılmıştır. Buna rağmen, öğretmenlerin ve öğrencilerin gayretiyle, okullardaki başarının bir ölçüye kadar artırıldığı görülmüştür. Bu da elde edilen başarının kişilere bağlı olarak zaman zaman değiştiğini göstermektedir. Ancak, kurumun yapısından veya sağladığı imkanlardan dolayı devamlılık gösteren başarıların elde edilmesinin mümkün olmadığı da görülmektedir. Okullarımızda idarecilerin beden eğitimi derslerine karşı olan ilgisiz tutumlarının bu dersin geri plana itilmesine neden olduğu ve buna bağlı olarak öğrencinin hedeflenen amaçlara ulaşılabilmesi için gerekli çalışma ortamının hazırlanamadığı görülmüştür. Beden eğitimi öğretmelerinin, zaman yetersizliğinden ve ders saatlerinin az olmasından dolayı istenilen düzeyde ders yapamadıkları, bu nedenle öğrencilerinin psiko-motor özelliklerinin geliştirilemediği ortaya çıkmıştır. tr_TR
dc.language.iso tur tr_TR
dc.publisher İnönü Üniversitesi tr_TR
dc.subject Spor tr_TR
dc.subject Sports tr_TR
dc.subject Ortaöğretim tr_TR
dc.subject Secondary education tr_TR
dc.subject Psikomotor performans tr_TR
dc.subject Psychomotor performance tr_TR
dc.title Orta öğretimde öğrencilerin psiko-motor düzeylerinin belirlenmesi tr_TR
dc.title.alternative Determination the levels of psycho-motor of the students in the secondary education tr_TR
dc.type masterThesis tr_TR


Bu öğenin dosyaları:

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster