DSpace@İnönü

Investigation of 5th grade students’ awareness about chemical and organic fertilizers: an action research

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.author Ayaz, Büşra
dc.contributor.author Cebesoy, Ümran Betül
dc.date.accessioned 2018-12-18T11:59:14Z
dc.date.available 2018-12-18T11:59:14Z
dc.date.issued 2018
dc.identifier.citation Ayaz, B., ve Cebesoy, Ü. B. (2018). 5. sınıf öğrencilerinin zirai ve organik gübre kullanımı konusundaki farkındalıklarının incelenmesi: Bir eylem araştırması. İnönü Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 19(1), 297-314. tr_TR
dc.identifier.uri http://dergipark.gov.tr/download/article-file/472320
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/11616/9256
dc.description İnönü Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi Cilt 19, Sayı 1, 2018 ss. 297-314 DOI: 10.17679/inuefd.330752 tr_TR
dc.description.abstract Öz Bu araştırmanın amacı; eylem araştırması yaklaşımını kullanarak ortaokul 5. sınıf öğrencilerinin zirai ve organik gübre kullanımı konusundaki farkındalıklarının incelenmesidir. Araştırmanın çalışma grubunu, 2016-2017 eğitim öğretim yılında Uşak ilinde bir özel okulda 5. sınıfta öğrenim görmekte olan 13 öğrenci oluşturmaktadır. Araştırmada, 5. sınıf “toprak kirliliği” konusunda yer alan kazanıma uygun olacak şekilde zirai ve organik gübre kullanımına yönelik bir ders planı geliştirilmiş ve uzman görüşü doğrultusunda gerekli görülen düzeltmeler yapılmıştır. Geliştirilen bu ders planı üç ders saati boyunca uygulanmıştır. Ders planının uygulanması sırasında öğrencilere konu ile ilgili çeşitli videolar, animasyonlar izletilmiş ve öğrencilerin konuyu farklı yönlerden ele alabilecekleri çeşitli etkinlikler yapılmıştır. Bu araştırmada, öğrencilerin farkındalıklarını incelemek amacıyla araştırmacılar tarafından geliştirilen ve dört sorudan oluşan görüşme soruları, uygulama öncesi ve sonrası uygulanmıştır ve öğrencilerin görüşlerindeki değişimler incelenmiştir. Bunun yanı sıra, öğrencilerin görüşlerini derinlemesine incelemek amacıyla yarı-yapılandırılmış görüşmeler gerçekleştirilmiştir. Elde edilen bulgular; uygulama öncesinde, zirai gübre ve organik gübre kullanımını destekleyen öğrenciler olduğunu göstermektedir. Bu öğrencilerin organik gübreleri tercih etmesinde doğallık, fayda, çevreye ve canlılara zararsız olma gibi faktörler etkili iken zirai gübre kullanımını ise ekonomik olmasından ve ürünlerin güzel görünmesinden dolayı tercih ettikleri görülmüştür. Uygulama sonrası, öğrencilerin tamamının görüşlerini organik gübre kullanıma yönelik değiştirdiği ve görüşlerini daha detaylandırdığı bulgusuna ulaşılmıştır. Anahtar Kelimeler: Organik gübre, Ortaokul öğrencileri, Sosyobilimsel konular, Zirai gübre tr_TR
dc.language.iso tur tr_TR
dc.publisher İnönü Üniversitesi tr_TR
dc.relation.isversionof 10.17679/inuefd.330752 tr_TR
dc.rights info:eu-repo/semantics/openAccess tr_TR
dc.subject Organik gübre tr_TR
dc.subject Ortaokul öğrencileri tr_TR
dc.subject Sosyobilimsel konular tr_TR
dc.title Investigation of 5th grade students’ awareness about chemical and organic fertilizers: an action research tr_TR
dc.title.alternative 5. Sınıf öğrencilerinin zirai ve organik gübre kullanımı konusundaki farkındalıklarının incelenmesi: bir eylem araştırması tr_TR
dc.type article tr_TR
dc.relation.journal İnönü Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi tr_TR
dc.contributor.department İnönü Üniversitesi tr_TR
dc.identifier.volume 19 tr_TR
dc.identifier.issue 1 tr_TR
dc.identifier.startpage 297 tr_TR
dc.identifier.endpage 314 tr_TR


Bu öğenin dosyaları:

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster