DSpace Repository

The analysis of the relationship between self-efficacy, proactive personality and openness to change perceptions teachers

Show simple item record

dc.contributor.author Bozbayındır, Fatih
dc.contributor.author Alev, Sedat
dc.date.accessioned 2018-12-24T11:35:39Z
dc.date.available 2018-12-24T11:35:39Z
dc.date.issued 2018
dc.identifier.citation Bozbayındır, F. ve Alev, S. (2018). Öğretmenlerin Öz Yeterlilik, Proaktif Kişilik ve Değişime Açıklık Algıları Arasındaki İlişkinin İncelenmesi, İnönü Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 19(2), 293-311. tr_TR
dc.identifier.uri http://dergipark.gov.tr/download/article-file/535600
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/11616/9281
dc.description İnönü University Journal of the Faculty of Education Vol 19, No 2, 2018 pp. 293-311 DOI: 10.17679/inuefd.346666 tr_TR
dc.description.abstract Öz Bu araştırmanın amacı, öz yeterlilik algısının değişime açıklık üzerindeki etkisini belirleyebilmek ve bu etkide proaktif kişiliğin aracılık rolünü ortaya koyabilmektir. Araştırmada ilişkisel model kullanılmıştır. Veriler 2016-2017 eğitim öğretim yılında Gaziantep’teki ilkokul ve ortaokullarda çalışan 356 öğretmenden toplanmıştır. Araştırma verilerinin toplanmasında genel öz yeterlilik ölçeği, proaktif kişilik ölçeği ve okulların değişime açıklık ölçeği kullanılmıştır. Verilerin çözümlenmesinde betimleyici analizler, ilgileşim analizi ve yapısal eşitlik modeli analizi kullanılmıştır. Ayrıca yapısal modeli test etmek için yol analizi yapılmıştır. Bu araştırmanın sonucunda; öz yeterliliğin proaktif kişilik ve değişime açıklık üzerinde negatif bir etkisi olduğu belirlenmiştir. Ayrıca, proaktif kişiliğin, öz yeterlilik ve değişime açıklık arasındaki ilişkide kısmi aracılık rolü olduğu yapısal eşitlik modeli ve Sobel testi kullanılarak belirlenmiştir. Anahtar Kelimeler: Öz yeterlilik, proaktif kişilik, değişime açıklık ve öğretmen tr_TR
dc.description.abstract Abstract The aim of this research was to determine the influence of the self-efficacy perception on openness towards change and to reveal the mediating role of this influential proactive personality. Relational screening model was used in the study. The data were collected from 356 teachers working in primary and secondary schools in Gaziantep in the academic year of 2016-2017. The general self-efficacy scale, proactive personality scale, and openness to change scale of schools were used to collect the research data. In the analysis of the data, descriptive analyzes, correlation analysis and structural equality model analysis were used. In addition, path analysis was conducted to test the structural model. As a result of this research; it was found that self-efficacy has a negative effect on proactive personality and openness towards change. In addition, the structural equality model and the Sobel test were used to determine the relative mediating role between proactive personality, self-efficacy, and openness towards change. Keywords: Self efficacy, proactive personality, openness to change and teacher tr_TR
dc.language.iso tur tr_TR
dc.publisher İnönü Üniversitesi tr_TR
dc.relation.isversionof 10.17679/inuefd.346666 tr_TR
dc.rights info:eu-repo/semantics/openAccess tr_TR
dc.subject Öz yeterlilik tr_TR
dc.subject Proaktif kişilik tr_TR
dc.subject Değişime açıklık ve öğretmen tr_TR
dc.subject Self efficacy tr_TR
dc.subject Proactive personality tr_TR
dc.subject Openness to change and teacher tr_TR
dc.title The analysis of the relationship between self-efficacy, proactive personality and openness to change perceptions teachers tr_TR
dc.title.alternative Öğretmenlerin öz yeterlilik, proaktif kişilik ve değişime açıklık algıları arasındaki ilişkinin incelenmesi tr_TR
dc.type article tr_TR
dc.relation.journal İnönü Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi tr_TR
dc.contributor.department İnönü Üniversitesi tr_TR
dc.identifier.volume 19 tr_TR
dc.identifier.issue 2 tr_TR
dc.identifier.startpage 293 tr_TR
dc.identifier.endpage 311 tr_TR


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record