DSpace@İnönü

Yargı kararları ışığında tanınmış marka itirazında haklı sebep kavramı

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.author Oğuz, Arzu
dc.date.accessioned 2018-12-27T11:28:45Z
dc.date.available 2018-12-27T11:28:45Z
dc.date.issued 2018
dc.identifier.citation Oğuz, A. Yargı kararları ışığında tanınmış marka itirazında haklı sebep kavramı. İnönü Üniversitesi Hukuk Fakültesi Dergisi –İnÜHFD- Cilt:9 Sayı:1 Yıl 2018. tr_TR
dc.identifier.uri http://dergipark.gov.tr/download/article-file/492639
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/11616/9301
dc.description İnönü Üniversitesi Hukuk Fakültesi Dergisi –İnÜHFD- Cilt:9 Sayı:1 Yıl 2018. tr_TR
dc.description.abstract Özet Yeni Sınai Mülkiyet Kanunu (SMK) md. 6/5: “tescil edilmiş veya tescil için başvurusu daha önceki tarihte yapılmış bir markanın, Türkiye’de ulaştığı tanınmışlık düzeyi nedeniyle haksız bir yararın sağlanabileceği, markanın itibarının zarar görebileceği veya ayırt edici karakterini zedelenebileceği hallerde, aynı ya da benzer markanın tescil başvurusu haklı bir nedene dayanma hali saklı kalmak kaydıyla, başvurunun aynı, benzer veya farklı mal veya hizmetlerde yapılmış olmasına bakılmaksızın önceki tarihli marka sahibinin itirazı üzerine reddedilir” hükmüne yer vermiştir. Bu koşulun gerçekleşebilmesi için öncelikle eskiden tescil edilmiş ya da tescili için başvurulmuş markanın, Türkiye’de belli bir tanınmışlık düzeyine yükselmesi aranmaktadır. Hükme göre, söz konusu nispi tescil engelinin uygulanabilmesi için; başvuru konusu marka, Türkiye’de tanınmışlık düzeyine ulaşmış marka ile aynı ya da benzer olmalıdır. Ayrıca sonraki tarihli başvuru konusu işaretin tescili, toplumda tanınmışlık düzeyine ulaşmış markanın ününden haksız yarar sağlanmasına, onun itibarına zarar vermesine veya onun ayırt edici karakterinin zedelenmesine neden olmalıdır. Önceki düzenleme 556 sayılı KHK md. 8/4’den farklı olarak SMK, sonraki tarihli başvuru sahibine başvuru yapma konusunda “haklı sebep” ileri sürme imkânı tanımış, ayrıca şartların sağlanması halinde anılan korumanın, mal/hizmetlerin aynı, benzer ya da ayırt edilemeyecek kadar benzer olmasına bakılmaksızın uygulanabileceğini öngörmüştür. Haklı sebep hükmün istisnasını oluşturmaktadır. Buna göre, tanınmış marka ile aynı ya da benzer bir işaret, tanınmış markanın tescilli olduğu mal ve hizmetlere benzer mal ve hizmetler için kullanılsa bile “haklı sebep” varsa, tanınmış marka sahibi bu kullanıma katlanmak mecburiyetindedir. Ciddi bir istisna olarak marka hukuku sistemimize getirilen “haklı sebep” kavramının, özellikle yabancı mahkeme kararları ışığında hangi ölçütlere göre uygulanması gerektiği hususu önem kazanmaktadır. tr_TR
dc.language.iso tur tr_TR
dc.publisher İnönü Üniversitesi Hukuk Fakültesi Dergisi tr_TR
dc.relation.isversionof 10.21492/inuhfd.419774 tr_TR
dc.rights info:eu-repo/semantics/openAccess tr_TR
dc.subject Marka tr_TR
dc.subject Tanınmış marka tr_TR
dc.subject Paris Sözleşmesi tr_TR
dc.subject 89/104/ Sayılı Direktif tr_TR
dc.title Yargı kararları ışığında tanınmış marka itirazında haklı sebep kavramı tr_TR
dc.title.alternative Concept of due cause concernıng opposıtıon on the ground of well-known trademark ın lıght of judıcıal decısıons tr_TR
dc.type article tr_TR
dc.relation.journal İnönü Üniversitesi Hukuk Fakültesi Dergisi tr_TR
dc.contributor.department İnönü Üniversitesi tr_TR
dc.identifier.volume 9 tr_TR
dc.identifier.issue 1 tr_TR
dc.identifier.startpage 419 tr_TR
dc.identifier.endpage 444 tr_TR


Bu öğenin dosyaları:

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

  • Cilt 9 Sayı 1 [19]
    Cilt 9' a ait sayılar bu alt bölümde listelenir

Basit öğe kaydını göster