DSpace@İnönü

Türkiye’de reklamların denetimi: reklam kurulu kararları üzerinden bir inceleme

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.author Eşiyok, Elif
dc.date.accessioned 2019-01-03T06:51:42Z
dc.date.available 2019-01-03T06:51:42Z
dc.date.issued 2018
dc.identifier.citation Eşiyok, E. Türkiye’de reklamların denetimi: reklam kurulu kararları üzerinden bir inceleme. İnönü Üniversitesi Hukuk Fakültesi Dergisi –İnÜHFD- Cilt:9 Sayı:2 Yıl 2018. tr_TR
dc.identifier.uri http://dergipark.gov.tr/download/article-file/610177
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/11616/9332
dc.description İnönü Üniversitesi Hukuk Fakültesi Dergisi –İnÜHFD- Cilt:9 Sayı:2 Yıl 2018 tr_TR
dc.description.abstract Özet Reklam sektör farkı olmaksızın, tüm kurum veya kuruluşlar tarafından kullanılan bir pazarlama iletişimi bileşenidir. Tüketicilerde belirli bir markaya ilişkin farkındalık sağlanması, ürün veya hizmete ilişkin bilgilerin verilmesi ve tüketicilerin satın alma kararında markaya ilişkin talebin oluşturulmasının sağlanmasında reklamların etkili olduğu düşünülmektedir. Reklamlar birden fazla mecrada yayınlansa da, kitle iletişim araçları en çok kullanılan mecraların başında gelir. Özellikle geleneksel medya kapsamında yer alan televizyon, gazete ve dergiler reklam verenler tarafından sıklıkla tercih edilen medya araçlarıdır. Reklamlar ile ilgili olarak tüketicilerin korunması ve haksız rekabetin engellenmesi amacıyla bir takım düzenlemeler yapılmıştır. Özellikle Reklam Kurulu bu konuda etkili olan kurumların başında gelmektedir. Bu nedenle, bu çalışmada 2018 yılının ilk 6 ayındaki Reklam Kurulu kararları incelenmiş, Gümrük ve Ticaret Bakanlığı Ticari Reklam ve Haksız Ticari Uygulamalar Yönetmeliği uyarınca yaptırım uygulanan televizyon reklamları, yaptırım gerekçeleri ve verilen yaptırımlar açısından irdelenmiştir. Çalışmada ayrıca adı geçen yönetmeliğe göre Kurul’un yaptırım uygulama gerekçeleri ile reklam etiği arasında nasıl bir bağ olduğu ortaya konulmaya çalışılmıştır. Yapılan incelemeler sonucunda toplam 61 televizyon reklamının “doğruluk ve dürüstlük”, “temel ilkeler” ve “ispat külfeti” maddelerine bağlı olarak idari para cezası ve/ veya reklamları durdurma kararı aldığı saptanmıştır. Anahtar kelimeler: Reklam Kurulu, reklam, etik, reklam denetimi, reklamda etiği tr_TR
dc.language.iso tur tr_TR
dc.publisher İnönü Üniversitesi tr_TR
dc.relation.isversionof 10.21492/inuhfd.483229 tr_TR
dc.rights info:eu-repo/semantics/openAccess tr_TR
dc.subject Reklam Kurulu tr_TR
dc.subject Reklamcılık tr_TR
dc.subject Etik tr_TR
dc.subject Reklam denetimi tr_TR
dc.subject Reklamda etik tr_TR
dc.title Türkiye’de reklamların denetimi: reklam kurulu kararları üzerinden bir inceleme tr_TR
dc.title.alternative Control of advertısıng ın turkey: an analysıs on advertısıng board decısıon tr_TR
dc.type article tr_TR
dc.relation.journal İnönü Üniversitesi Hukuk Fakültesi Dergisi tr_TR
dc.contributor.department İnönü Üniversitesi tr_TR
dc.identifier.volume 9 tr_TR
dc.identifier.issue 2 tr_TR
dc.identifier.startpage 593 tr_TR
dc.identifier.endpage 606 tr_TR


Bu öğenin dosyaları:

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

  • Cilt 9 Sayı 2 [23]
    Cilt 9' a ait sayılar bu alt bölümde listelenir.

Basit öğe kaydını göster