Ülkemizde birçok üniversitede lisansüstü programlarda muhasebe eğitimi verilmektedir.
Öğrencilere sunulan lisansüstü muhasebe eğitimi, hem iş dünyası hem de akademik açıdan
önemli bir bilgi birikimi içermektedir. Ancak, tüm akademik alanlarda olduğu gibi muhasebe
eğitiminin de zamanın gereklerine, teknolojik gelişmelere ve uluslararası standartlara göre
yapılandırılması gerekmektedir.
Bu çalışmada, ülkemizde eğitim veren 20 üniversitenin işletme lisansüstü programlarındaki
muhasebe dersleriyle dünyanın en iyi 20 üniversitesindeki işletme lisansüstü
programlarındaki muhasebe dersleri karşılaştırılmıştır. Ülkemizdeki 20 üniversite Türkiye’nin
en eski üniversiteleri, en iyi üniversiteleri, vakıf üniversiteleri ve son kurulan üniversiteleri
olmak üzere dört kategoride ele alınmıştır. Bu karşılaştırma ile üniversitelerimiz ve dünyanın
iyi üniversiteleri arasındaki farklılıklar ortaya çıkarılmaya çalışılmış ve dünyanın en iyi
üniversiteleri arasında yer alamama nedenleri araştırılmıştır.
Dünyanın en iyi üniversitelerinin kökenlerinin çok eskiye dayanıyor olması ve ders
müfredatlarında uygulama derslerinin çokluğu çalışmamızın dikkat çeken sonuçları
arasındadır. Literatürde, konuyla alakalı sınırlı sayıda çalışma olması nedeniyle, bu
araştırmanın ilgili alan yazınına ve ülkemizde lisansüstü muhasebe eğitiminin iyileştirilmesine
katkı sağlaması ve bu alanda yapılacak çalışmalara ışık tutması beklenmektedir.
Anahtar Kelimeler: Muhasebe, Lisansüstü Muhasebe Eğitimi, Ders Müfredatı
In our country, postgraduate accounting programs are offered in many universities.
Postgraduate accounting education offers significant knowledge in terms of both business
and academic worlds. However, as in all academic fields, accounting education needs to be
restructured according to the requirements of the day, technological advancements,
standards and developments at an international level.
In the study, accounting courses in the business administration postgraduate programs of 20
universities in our country were compared to accounting courses in the business administration postgraduate programs of 20 best universities in the world. 20 universities in
our country were addressed in four categories as the oldest universities, the best universities,
foundation universities and recently- founded universities of Turkey. With this comparison
we aimed to reveal the differences between the universities and the reasons why Turkey
universities are not in the best lists of the world.
The fact that the the best universities in the world have long histories and these universities
have so many practical courses are the striking results of the study. Since there is limited
literature on the topic we hope this study will help Turkey universities which offer accounting
education in business administration postgraduate programs to update their curricula in
parallel with the accounting education in the leading universities of the world so that they
can compete with the leading universities, and to shed light on future studies.
Keywords: Accounting, Postgraduate Accounting Education, Curriculum