DSpace@İnönü

2. dünya savaşı'ndaki sovyet propaganda posterlerinin öfke çekiciliği bağlamında incelenmesi

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.author Çakı, Caner
dc.contributor.author Gülada, Mehmet Ozan
dc.date.accessioned 2019-01-23T12:37:19Z
dc.date.available 2019-01-23T12:37:19Z
dc.date.issued 2018
dc.identifier.citation Çakı, C. Gülada, Mehmet O. 2. dünya savaşı'ndaki sovyet propaganda posterlerinin öfke çekiciliği bağlamında incelenmesi. İnönü Üniversitesi Uluslararası Sosyal Bilimler Dergisi, Cilt 7, Sayı 2, (2018). tr_TR
dc.identifier.uri http://dergipark.gov.tr/download/article-file/611741
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/11616/9448
dc.description İnönü Üniversitesi Uluslararası Sosyal Bilimler Dergisi, Cilt 7, Sayı 2, (2018), http://dergipark.gov.tr/inijoss tr_TR
dc.description.abstract Öfke çekiciliği, insanlar üzerinde öfke oluşturarak belirli bir konu hakkında olumsuz tutum geliştirmesi ve ona karşı istenilen yönde hareket etmesini amaçlayan tekniğidir. Öfke çekiciliği, propaganda disiplini içerisinde kitlelerin iknasında önemli bir rol oynamaktadır. Özellikle, 2. Dünya Savaşı'nda 22 Haziran 1941 tarihinde Nazi Almanyası tarafından işgale uğrayan Sovyetler Birliği, Nazilere yönelik öfke çekiciliğini etkili bir şekilde propaganda faaliyetlerinde kullanmıştır. Bu çalışmada, 2. Dünya Savaşı'nda Sovyetler Birliği'nin Nazi Almanyası'na karşı kullandığı propaganda posterleri öfke çekiciliği bağlamında incelenmiştir. Bu amaçla, All World Wars sitesince belirlenen öfke çekiciliği bağlamındaki 7 Sovyet propaganda posteri (Tehlike, Ölüm, Canavar, Tehdit, İntikam, Katil, Özgürlük), nitel araştırma yöntemleri içerisinde yer alan göstergebilimsel analiz yöntemi ışığında ele alınmıştır. Posterler, İsviçreli Dil Bilimci Ferdinand de Saussure'ün Göstergeler Modeli üzerinden analiz edilmiştir. Elde edilen bulgular ışığında, Sovyet propaganda posterlerinde, savaşta zarar gören sivil halkın ön plana çıkarılarak Nazi Almanyası'na karşı öfke oluşturulmaya çalışıldığı görülmüştür. Böylece Sovyetler Birliği, öç duygusu üzerinden Sovyet halkının Nazilere karşı harekete geçmesini amaçlamıştır. Anahtar Kelimeler: Öfke Çekiciliği, Propaganda, Sovyetler Birliği, 2. Dünya Savaşı, Göstergebilim tr_TR
dc.description.abstract Anger appeal is a persuasion technique that aims at developing negative attitudes about a particular subject and acting in the desired direction by creating anger over people. Anger appeal has an important role in persuading the masses within the propaganda discipline. In particular, the Soviet Union, occupied by Nazi Germany on June 22, 1941 in World War II, effectively used anger appeal against Nazis in its propaganda activities. In this study, the posters of propaganda that the Soviet Union used against Nazi Germany in World War II were examined in terms of anger appeal. For this purpose, 7 Soviet propaganda posters (Danger, Death, Monster, Threat, Revenge, Killer, Freedom) in the context of the anger appeal determined by All World Wars site were analyzed in the light of semiotic analysis method in qualitative research methods. The posters were examined in the context of the Swiss Language Scientist Ferdinand de Saussure's Indicators Model. In the light of the findings, it was revealed that in the Soviet propaganda posters, anger was raised against Nazi Germany, bringing the civilian people who were hurt in the war into the forefront, in this way it was found that the Red Army was encouraged to fight for the revenge against the Nazis. Keywords: Anger Appeal, Propaganda, Soviet Union, World War II, Semiotics tr_TR
dc.language.iso tur tr_TR
dc.publisher İnönü Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü tr_TR
dc.rights info:eu-repo/semantics/openAccess tr_TR
dc.subject Anger Appeal tr_TR
dc.subject Propaganda tr_TR
dc.subject Soviet Union tr_TR
dc.subject World War II tr_TR
dc.subject Semiotics tr_TR
dc.title 2. dünya savaşı'ndaki sovyet propaganda posterlerinin öfke çekiciliği bağlamında incelenmesi tr_TR
dc.title.alternative The examınatıon of sovıet propaganda posters ın the second world war ın the context of the anger appeal tr_TR
dc.type article tr_TR
dc.relation.journal İnönü Üniversitesi Uluslararası Sosyal Bilimler Dergisi tr_TR
dc.contributor.department İnönü Üniversitesi tr_TR
dc.identifier.volume 0 tr_TR
dc.identifier.issue 0 tr_TR
dc.identifier.startpage 0 tr_TR
dc.identifier.endpage 0 tr_TR


Bu öğenin dosyaları:

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

  • Cilt 7 Sayı 2 [13]
    Cilt 7' e ait sayılar bu alt bölümde listelenir.

Basit öğe kaydını göster