DSpace@İnönü

Bilim ve sanat merkezlerinde uygulanan fen bilimleri etkinliklerinin incelenmesi

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.author Çaylak, Burak
dc.date.accessioned 2019-02-07T10:48:21Z
dc.date.available 2019-02-07T10:48:21Z
dc.date.issued 2009
dc.identifier.citation Çaylak, B. (2009). Bilim ve sanat merkezlerinde uygulanan fen bilimleri etkinliklerinin incelenmesi. Yayımlanmış yüksek lisans tezi, İnönü Üniversitesi, Malatya. tr_TR
dc.identifier.uri https://tez.yok.gov.tr/UlusalTezMerkezi/tezSorguSonucYeni.jsp
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/11616/9487
dc.description İnönü Üniversitesi / Fen Bilimleri Enstitüsü / İlköğretim Anabilim Dalı / Fen Bilgisi Öğretmenliği Bilim Dalı tr_TR
dc.description.abstract Bu çalışmanın amacı; Bilim ve Sanat Merkezlerinde (BİLSEM) uygulanan fen bilimleri etkinliklerinin incelenmesidir. Etkinliklerde kazandırılmak istenen amaçların Bloom Taksonomisi'nin bilişsel alanına göre analizi yapılmıştır. Bu amaçların hangi yöntem teknikle kazandırıldığı tespit edilmiştir. Etkinlik konuları ele alınarak, öğrencilerin sınıf seviyeleri İlköğretim Fen ve Teknoloji Öğretim Programı'na göre karşılaştırılmıştır. BİLSEM fen bilimleri öğretmenlerinin bu etkinlikleri; planlama, uygulama ve değerlendirme aşamalarındaki görüşleri alınmıştır. Öğrencilerin bilim, BİLSEM ve uygulanan etkinlikler hakkındaki görüşleri tespit edilmiştir. Bu çalışma, farklı illerde bulunan 3 BİLSEM'de ve 9 fen bilimleri öğretmeniyle gerçekleştirilmiştir. Bu öğretmenlerin uygulamış oldukları 80 fen bilimleri etkinliği incelenmiştir. Bu etkinlikleri uygulayan 146 öğrenciden görüşler alınmıştır. BİLSEM'lerde uygulanan fen bilimleri etkinlikleri öğretmen ve öğrenci görüşleri ışığında incelendiği için betimsel (tarama) nitelik taşımaktadır. Araştırmada veriler doküman inceleme, mülakat ve anket metotları kullanılarak elde edilmiştir. Öğrencilerin anket maddelerine verdikleri cevapların ve etkinlik incelenmesiyle elde edilen bulguların yüzde oranları ve frekansları hesaplanarak veriler analiz edilmiştir. Bu araştırmanın sonucu olarak şu verilere ulaşılmıştır: Uygulanan fen bilimleri etkinliklerindeki amaçların çoğunluğu Bloom Taksonomisi'nin bilişsel alan uygulama basamağından oluşmaktadır. BİLSEM öğretmenleri etkinlikleri uygulama esnasında; anlatım (sunu), gösterip yaptırma ve tartışma yöntemleri ile gösteri (demonstrasyon), soru cevap, deney ve laboratuvar tekniklerini sıklıkla kullanmaktadır. Uygulanan etkinlik konularının % 55'i öğrenci sınıf seviyesinin üzerinde çıkmıştır. Bunların dışında öğretmenler, etkinliklerin planlama, uygulama ve değerlendirme aşamasında ortak görüşlere sahip oldukları gibi farklı görüşler de belirtmiştir. Öğrencilerin bilime ve BİLSEM'lere karşı ilgili oldukları görülmüştür. Öğrenciler uygulanan etkinliklere severek ve ilgiyle katılmaktadır. Öğrenciler BİLSEM'de kazandıkları becerileri, bilgileri ve deneyimleri üniversite yıllarında kullanacaklarını ve bu durumun kendilerine çok faydalı olacağını düşünmektedir. tr_TR
dc.description.abstract The aim of this study is the investigation of natural and applied sciences activities applied on Science and Art Centers (SAC). The desirable goals on activities were analysed according to cognitive area of Bloom Taxonomic. It was determined that these aims taught by which methods and techniques. Taking up to deal with topics of activity the grades of students were compared with Primary School Science and Technology Teaching Curriculum. The teachers applied these activities were communed during planning, practicing and evaluation of their activities. It was determined that the view of students about science, SAC and applied activities. This study was actualized with 3 SAC which are in different cities and 9 science teachers in the SAC. It was investigated these 80 science activities applied by these teachers. It was communed with 146 students who were applied these activities. The character of the science activities which are applied in the SAC because of investigating according to the view of teachers and students are descriptive. It was gained data by using investigation documents, interview and questionnaire methods. In the analysis of collected data, frequency and percentages were obtained. The findings of this study are below: Most of the aims applied in science activities were formed on application level of cognitive area of Bloom Taxonomic. During the applying activities of SAC teachers are frequently used narration, demonstration and applied, discussing methods and question-answer, experiment-laboratory techniques. It is higher than level of class the percent 55 of applied activities topic. Expect of these, teachers determined they have same view on the other hand they may not have during planning, practicing and evaluation in the activities. It is observed that the students interested in science and SAC. The students join the applied activities willingly with pleasure. The students think that they will use knowledge, skills and experience which obtained from SAC in the university years and this situation will be very useful for them. tr_TR
dc.language.iso tur tr_TR
dc.publisher İnönü Üniversitesi Fen Bilimleri Enstitüsü tr_TR
dc.rights info:eu-repo/semantics/openAccess tr_TR
dc.subject Eğitim ve Öğretim tr_TR
dc.subject Education and Training tr_TR
dc.title Bilim ve sanat merkezlerinde uygulanan fen bilimleri etkinliklerinin incelenmesi tr_TR
dc.title.alternative The investigation of natural and applied sciences activities applied on science and art centers tr_TR
dc.type masterThesis tr_TR
dc.relation.journal 0 tr_TR
dc.contributor.department İnönü Üniversitesi tr_TR
dc.identifier.volume 0 tr_TR
dc.identifier.issue 0 tr_TR
dc.identifier.startpage 0 tr_TR
dc.identifier.endpage 0 tr_TR


Bu öğenin dosyaları:

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster