DSpace@İnönü

Psikolojide Tematik Analizin Kullanımı

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.author Şad, Süleyman Nihat
dc.contributor.author Braun, Virginia
dc.contributor.author Özer, Niyazi
dc.contributor.author Clarke, Victoria
dc.contributor.author Atlı, Abdullah
dc.date.accessioned 2020-06-27T14:55:44Z
dc.date.available 2020-06-27T14:55:44Z
dc.date.issued 2019
dc.identifier.citation Virginia B., Süleyman Nihat Ş., Victoria C., Niyazi Ö., Abdullah A. (2019). Psikolojide Tematik Analizin Kullanımı, Eğitimde Nitel Araştrımalar Dergisi, İnönü Üniversitesi, Malatya. tr_TR
dc.identifier.uri http://localhost:8080/xmlui/handle/123456789/16116
dc.description.abstract Öz. Tematik analiz, sınırları çok iyi çizilmemiş olmasına ve az tanınmasına rağmen, psikoloji alanında yaygın olarak kullanılan nitel bir analiz yöntemidir. Bu makalede, tematikanaliz yönteminin nitel verilerin analizinde kullanışlı ve kuramsal açıdan esnek bir yaklaşım olduğu savunulmaktadır. Bu çalışmada öncelikle, tema veya örüntülerin arandığı diğer nitel analiz yöntemleri ve farklı epistemolojik ve ontolojik yaklaşımlar bağlamında tematik analizin ne olduğu ana hatlarıyla tanımlanmaktadır. Ardından, tematik analize ilk defa başlayacak ya da analizlerini daha planlı bir şekilde yapmak isteyen araştırmacılar için açık yönergeler sunulmuştur. Son olarak, tematik analizin dezavantajları ve avantajları özetlenmiştir. Sonuç bölümünde, tematik analizin psikoloji ve diğer disiplinlerde yürütülen nitel araştırmalarda kulllanılabilecek yararlı ve esnek bir teknik olduğu sonucuna ulaşılmıştır. Anahtar Sözcükler: epistemoloji; esneklik; örüntüler; nitel psikoloji; tematik analiz tr_TR
dc.language.iso tr tr_TR
dc.publisher Eğitimde Nitel Araştrımalar Dergisi tr_TR
dc.subject Eğitim tr_TR
dc.subject Eğitim Araştırmaları tr_TR
dc.title Psikolojide Tematik Analizin Kullanımı tr_TR
dc.type Article tr_TR


Bu öğenin dosyaları:

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster