DSpace@İnönü

BEDEN EĞİTİMİ VE SPOR YÜKSEKOKULLARINDA OKUYAN BAYAN ÖĞRENCİLERİN OKUMA ALIŞKANLIKLARININ İNCELENMESİ (FIRAT ÜNİVERSİTESİ ÖRNEĞİ)

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.author Karataş, Özgür
dc.contributor.author Korkmaz, Murat
dc.contributor.author Yücel, A. Serdar
dc.contributor.author Hacıcaferoğlu, Serkan
dc.contributor.author Atalay, Ahmet
dc.date.accessioned 2020-07-02T08:59:46Z
dc.date.available 2020-07-02T08:59:46Z
dc.date.issued 2015
dc.identifier.citation ÖZGÜR K., Murat K., A. Serdar Y., SERKAN H., AHMET A. (2015). BEDEN EĞİTİMİ VE SPOR YÜKSEKOKULLARINDA OKUYAN BAYAN ÖĞRENCİLERİN OKUMA ALIŞKANLIKLARININ İNCELENMESİ (FIRAT ÜNİVERSİTESİ ÖRNEĞİ), ULUSLARARASI HAKEMLİ AKADEMİK VE BEŞERİ BİLİMLER DERGİSİ, İnönü Üniversitesi, Malatya. tr_TR
dc.identifier.uri http://localhost:8080/xmlui/handle/123456789/16315
dc.description.abstract Öz:Bilgi çağı olarak adlandırılan günümüzde özellikle üniversite öğrencilerinin kazanması gereken en önemli becerilerden biride kuşkusuz sürdürülebilir okuma alışkanlığıdır. Özellikle kitleleri etkisi altına alan ve gittikçe büyüyen bir sektör haline gelen spor alanında eğitim alan bayan öğrencilerin bu alanda donanımlı ve verimli olmaları ile daha etken konuma gelmelerinde okuma alışkanlığı kazanmalarının önemli olduğu söylenebilir. Bu bağlamda Fırat Üniversitesi Beden Eğitimi ve Spor Yüksekokulunda okuyan bayan öğrencilerin kitap okuma alışkanlıklarının belirlenmesi ve bazı değişkenler açısından farklılıkların ortaya koyulması amaçlanmıştır. Çalışmanın evrenini Fırat Üniversitesi B.E.S.Y.O.da okuyan toplam 280 bayan öğrenci, örneklemi ise rastgele yöntemle seçilmiş toplam 177 bayan öğrenci oluşturmaktadır. Veriler SPSS 17.0 programı ile analiz edilmiştir. Verilerin analizinde tanımlayıcı istatistiksel metotları (Sayı, Yüzde) kullanılmıştır. Niteliksel kategorik değişkenlerin karşılaştırılmasında ki-kare analizi uygulanmıştır. Araştırma sonucunda katılımcıların çoğunluğunun (% 56,7) okumaya günde yarım saatten daha az zaman ayırdıkları, % 66,7'sinin kütüphanelere nadiren gittikleri ve % 64,4'ünün üniversite öncesi eğitimleri süresince kendilerine okuma alışkanlığı kazandırılmadığı düşüncesinde oldukları belirlenmiştir. Ayrıca bölüm, sınıf ve gelir durumuna göre okuma süresi, son bir yıl içinde okunan kitap sayısı, günlük televizyon izleme süresi, öncelikli satın alma tercihi ve kütüphaneye gitme sıklığı gibi bazı değişkenlere göre farklılıklar olduğu saptanmıştır. Başlık (İngilizce):EXAMINING READING HABITS OF FEMALE STUDENTS RECEIVING EDUCATION IN SCHOOL OF PHYSICAL EDUCATION AND SPORTS (EXAMPLE OF FIRAT UNIVERSITY) Öz (İngilizce):In our day referred to as the information age today, one of the most important skills that the university students should especially win, is no doubt a sustainable reading habit. Having the female students who have been studying in the field of sport, which has become a sector influencing particularly the masses and which has become a growing industry, it can be said that it is important for them to gain a habit of reading in acquiring a more active position by being more equipped and being efficient in this area. In this context, it was aimed at determining the reading habits of the female students studying in the School of Physical Education and Sports at the Firat University and to reveal the differences in terms of some variables. The population of the study was consisted of total 280 female students studying at Firat University, the School of Physical Education and Sports, and its sample was consisted of total 177 female students, selected by a random method. Data were analyzed by SPSS 17.0 program. Descriptive statistical methods were used in analyzing of the data (Number, Percent). Chi-square analysis was performed in the comparison of the qualitative categorical variables. As a result of the survey, it was determined that the majority of participants (56.7%) spent less than half an hour daily to read, 66.7% of them rarely went to the libraries and 64.4 % of them thought that they were not encouraged to read during the pre-university education. In addition, it was found out that there were some differences with respect to some variables such as reading time according to the department, grade and income status, the number of books read during the past one year, the daily television viewing time, the preferences of priority of purchase and the frequency of going to the libraries. tr_TR
dc.language.iso tr tr_TR
dc.publisher ULUSLARARASI HAKEMLİ AKADEMİK VE BEŞERİ BİLİMLER DERGİSİ tr_TR
dc.title BEDEN EĞİTİMİ VE SPOR YÜKSEKOKULLARINDA OKUYAN BAYAN ÖĞRENCİLERİN OKUMA ALIŞKANLIKLARININ İNCELENMESİ (FIRAT ÜNİVERSİTESİ ÖRNEĞİ) tr_TR
dc.title.alternative EXAMINING READING HABITS OF FEMALE STUDENTS RECEIVING EDUCATION IN SCHOOL OF PHYSICAL EDUCATION AND SPORTS (EXAMPLE OF FIRAT UNIVERSITY) tr_TR
dc.type Article tr_TR


Bu öğenin dosyaları:

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster