DSpace@İnönü

Milli Eğitim Bakanlığının Teşkilat Ve Görevleri Hakkındaki Kararnameye İlişkin Okul Müdürlerinin Görüşleri

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.author Şahin, Münir
dc.contributor.author Üstüner, Mehmet
dc.date.accessioned 2020-07-02T10:28:10Z
dc.date.available 2020-07-02T10:28:10Z
dc.date.issued 2014
dc.identifier.citation MÜNİR Ş., MEHMET Ü. (2014). MİLLİ EĞİTİM BAKANLIĞININ TEŞKİLAT VE GÖREVLERİ HAKKINDAKİ KARARNAMEYE İLİŞKİN OKUL MÜDÜRLERİNİN GÖRÜŞLERİ, Mustafa Kemal Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, İnönü Üniversitesi, Malatya. tr_TR
dc.identifier.uri http://localhost:8080/xmlui/handle/123456789/16337
dc.description.abstract Öz:Son yıllarda birçok bakanlıkta olduğu gibi MEB yapısında da önemli değişiklikler yapılmıştır. Milli Eğitim Bakanlığı Temel Yasası olan 1739 Sayılı Kanuna dokunulmaksızın, Milli Eğitim Bakanlığı Teşkilat ve Görevleriyle ilgili 3797 Sayılı Kanun 652 Sayılı KHK (Kanun Hükmünde Kararname) ile baypas edilmiş ve yeni teşkilatlanma 14 Eylül 2011'den itibaren 28054 Sayılı Resmi gazetede yayınlanarak yürürlüğe girmiştir. Bu KHK ile MEB'de ve Bakanlığa bağlı kurum ve kuruluşların yapısında ciddi değişiklikler yapılmış ve MEB yeniden şekillendirilmiştir. Bu çalışmanın amacı, Milli Eğitim Bakanlığının Teşkilat ve Görevleri Hakkındaki 652 Sayılı KHK ile 3797 Sayılı Kanunun karşılaştırmasını bir örgütün boyutları açısından yapmak ve okul müdürlerinin yeni düzenlemeyle ilgili görüşlerini analiz etmektir. Araştırmada genel tarama modeline dayalı betimsel yöntem kullanılmıştır. Araştırma verileri nitel araştırma yöntemiyle elde edilmiş olup, nitel araştırma desenlerinden olgubilim deseniyle yürütülmüş ve veriler yarı yapılandırılmış görüşme formu kullanılarak toplanmıştır. Bu araştırmada okul müdürlerinin görüşleri betimsel analizi yöntemi ile analiz edilmiştir. Başlık (İngilizce):THE SCHOOL PRINCIPALS' VIEWS ABOUT THE EXECUTIVE ORDER RELATED TO THE ORGANISATION AND DUTIES OF MINISTRY OF EDUCATION Öz (İngilizce):As there have been very important changes in the organisation of many ministries, also there had been very important changes in the structure of Ministry of Education in recent years. Without changing the Basic Law of Ministry of Education (the Law 1739), the Law 3797 pertaining to the Organisation and Duties of Ministry of Education changed with Executive Order 652, and the new organisation of the Ministry of Education came into force with the publication of the law in the Official Gazette numbered 28054, on September the 14th , 2011. With this Executive Order, there have been serious changes in the structure of the subsidiaries of the Ministry of Education, and the Ministry of Education was reformed radically. The purpose of this study is to in accordance with the dimensions of an organisation, and analyse the views of school principals about Executive Order 652 related to the Organisation and Duties of the Ministry of Education. In the research, the qualitative method was used to gather data and phenomenological research design was used. The data was gathered with a semistructured interview form. The views of school principals have been analysed with the descriptive analysis method. tr_TR
dc.language.iso tr tr_TR
dc.publisher Mustafa Kemal Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi tr_TR
dc.subject Eğitim tr_TR
dc.subject Eğitim Araştırmaları tr_TR
dc.title Milli Eğitim Bakanlığının Teşkilat Ve Görevleri Hakkındaki Kararnameye İlişkin Okul Müdürlerinin Görüşleri tr_TR
dc.title.alternative THE SCHOOL PRINCIPALS' VIEWS ABOUT THE EXECUTIVE ORDER RELATEDTO THE ORGANISATION AND DUTIES OF MINISTRY OF EDUCATION tr_TR
dc.type Article tr_TR


Bu öğenin dosyaları:

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster