DSpace@İnönü

Özel ve Resmi İlk Öğretim Okulu Öğrencilerinin Öğretmenlerinden Bekledikleri ve Gözledikleri Rehberlik Davranışları

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.author Kutlu, Mustafa
dc.contributor.author Güven, Mehmet
dc.date.accessioned 2020-07-03T10:39:43Z
dc.date.available 2020-07-03T10:39:43Z
dc.date.issued 2002
dc.identifier.citation Mustafa K. Mehmet G. (2002). Özel ve Resmi İlk Öğretim Okulu Öğrencilerinin Öğretmenlerinden Bekledikleri ve Gözledikleri Rehberlik Davranışları, Türk Psikolojik Danışma ve Rehberlik Dergisi, İnönü Üniversitesi, Malatya. tr_TR
dc.identifier.uri http://localhost:8080/xmlui/handle/123456789/16386
dc.description.abstract Öz:Bu araştırmanın amacı, özel ve resmi ilköğretim okullarına devam eden öğrencilerin öğretmenlerinden rehberliğin çeşitli alanlarına ilişkin bekledikleri ve gözledikleri davranışlar arasında bir fark olup olmadığını incelemektir. Ayrıca araştırmada; önce, öğrencilerin öğretmenlerinden bekledikleri rehberlik davranışları, sonra da gözledikleri rehberlik davranışları devam ettikleri okul türü, cinsiyet ve sınıf düzeyi değişkenlerine göre değişip değişmediği de incelenmiştir. Araştırma, 2000-2001 eğitim öğretim yıllında Malatya il merkezinde bulunan iki özel ve iki resmi ilköğretim okulunun 7. ve 8. sınıflarına devam eden öğrenciler üzerinde yürütülmüştür. Özel okullardan 13 ve resmi okullardan da 168 olmak üzere toplam 331 öğrenci (l53'ü kız, 178'i erkek) araştır-manın örneklemini oluşturmuştur.Araştırmanın verileri "Beklenen RehberlikDavranışları Ölçeği (BRDÖ)", "Gözlenen RehberlikDavranış Ölçeği (GRDÖ) " ve "Kişisel Bilgi Formu " aracılığıyla toplanmıştır.Toplanan verilerin istatistiksel analizinde "t-test tekniği "nden yararlanılmıştır. Araştırmada elde edilen bulgular literatür ışığında tartışılmış ve bazı önerilerde bulunulmuştur. Başlık (İngilizce):Private and State Primary School Students ' Expected and Observed Guidance Behaviors of Their Teachers Öz (İngilizce):The purpose of this study is to investigate whetherthere is any difference between the private and stateprimary school students ' expected and observed guidance behaviors of their teachers. The study has been carried out during 2000-2001 academic year among 7 th and 8 th grades in two private and two state primary schools in Malatya. 163 students from private schools and 168 students from state schools joined the study. Resarch data vere collected through Excepted Guidance Behaviors Scale (EGBS=BRDO), Observed Guidance Behaviors Scale (OGBS=GRDO) and Personel Information Questionnaire 2000 - 2001 academic year. For the analysis "t-test" was used. The findings of the research were discussed in the light of the literature and some suggestions have been made. tr_TR
dc.language.iso tr tr_TR
dc.publisher Türk Psikolojik Danışma ve Rehberlik Dergisi tr_TR
dc.subject Eğitim tr_TR
dc.title Özel ve Resmi İlk Öğretim Okulu Öğrencilerinin Öğretmenlerinden Bekledikleri ve Gözledikleri Rehberlik Davranışları tr_TR
dc.title.alternative Private and State Primary School Students ' Expected and Observed Guidance Behaviors of Their Teachers tr_TR
dc.type Article tr_TR


Bu öğenin dosyaları:

Dosyalar Boyut Biçim Göster

Bu öğe ile ilişkili dosya yok.

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster