DSpace@İnönü

Eğitim Fakültesi Öğrencilerinin Boyun Eğici Davranışlarının Yordayıcıları

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.author Şahan, Birsen Yılmaz
dc.date.accessioned 2020-07-03T19:36:41Z
dc.date.available 2020-07-03T19:36:41Z
dc.date.issued 2015
dc.identifier.citation Şahan, Birsen Y. (2015). Eğitim Fakültesi Öğrencilerinin Boyun Eğici Davranışlarının Yordayıcıları, Türk Psikolojik Danışma ve Rehberlik Dergisi, İnönü Üniversitesi, Malatya. tr_TR
dc.identifier.uri http://localhost:8080/xmlui/handle/123456789/16420
dc.description.abstract Öz:Bu araştırma ile İnönü Üniversitesi Eğitim Fakültesi öğrencilerinin boyun eğici davranışlarının, sosyotropi otonomi kişilik özellikleri ve sosyo-demografik değişkenler açısından yordanma gücünün belirlenmesi amaçlanmıştır. Araştırmanın evrenini 2011 2012 eğitim öğretim yılı güz döneminde eğitim fakültesinde öğrenimine devam etmekte olan 1. ve 4. sınıf öğrencileri oluşturmaktadır. Araştırmanın örneklemini ise evrenden seçkisiz yolla belirlenen 383 ü kız, 202 si erkek olmak üzere toplam 585 öğrenci oluşturmaktadır. Araştırma verileri araştırmacı tarafından hazırlanan kişisel bilgi formu, Boyun Eğici Davranışlar Ölçeği ve Sosyotropi Otonomi Ölçeği ile toplanmıştır. Araştırma verileri, Bağımsız Gruplar için t Testi; Pearson Momentler Çarpımı Korelasyon Analizi ve Aşamalı Çoklu Regresyon Analizi kullanılarak test edilmiştir. Sosyotropi - otonomi kişilik özelliği yüksek ve düşük olan öğrencilerin boyun eğici davranış düzeyleri arasında anlamlı farklılık elde edilmiştir. Boyun eğici davranış düzeyleri ile sosyotropi alt ölçekleri olan onaylanma kaygısı , ayrılık kaygısı ve başkalarını memnun etme kaygısı ; otonomi alt ölçekleri olan özgürlük ve yalnızlıktan hoşlanma arasında pozitif yönde anlamlı ilişki elde edilmiştir. Yapılan regresyon analizi sonucunda işleme alınan değişkenlerden onaylanma kaygısı , başkalarını memnun etme kaygısı , okul başarısı , gelir düzeyi , cinsiyet ve sınıf düzeyi değişkenlerinin boyun eğici davranış düzeyindeki toplam varyansın % 30.3 ünü açıkladığı sonucuna ulaşılmıştır. Başlık (İngilizce):Predictors of Education Faculty Students Submissive Behavior Öz (İngilizce):In this research, predictors of submissive behavior of the students in the faculty of education aimed to determine in terms of sociotropy autonomy personality characteristics and socio-demographic variables. First and fourth grade students ongoing education to Faculty of Education in İnönü University constitute the sample of research. Information Form prepared by the researcher, Submissive Behavior Scale and Sociotropy Autonomy Scale used as measurement tools. The research data were tested using t-test for independent groups, Pearson Product Moment Correlation Analysis and Stepwise Multiple Regression Analysis. Significant differences were obtained between the levels of submissive behavior of the students having high and low sociotropy - autonomy personality trait. Positive significant correlation was obtained between the levels of submissive behavior with sociotropy subscales concern about disapproval , concern over separation , pleasing others and with autonomy subscale freedom from control , preference for solitude . As a result of regression analysis concern over separation , pleasing others , school success , family income , gender and grade level explained the 30.3 % of the total variance in the level of submissive behavior. tr_TR
dc.language.iso tr tr_TR
dc.publisher Türk Psikolojik Danışma ve Rehberlik Dergisi tr_TR
dc.title Eğitim Fakültesi Öğrencilerinin Boyun Eğici Davranışlarının Yordayıcıları tr_TR
dc.title.alternative Predictors of Education Faculty Students Submissive Behavior tr_TR
dc.type Article tr_TR


Bu öğenin dosyaları:

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster