DSpace@İnönü

YENİLENEN İLKOKUMA-YAZMA ÖĞRETİMİNE YÖNELİK ÖĞRETMEN GÖRÜŞLERİ

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.author İzci, Eyüp
dc.contributor.author Kaya, Emine
dc.date.accessioned 2020-07-04T10:46:49Z
dc.date.available 2020-07-04T10:46:49Z
dc.date.issued 2018
dc.identifier.citation EYUP İ., EMİNE K. (2018). YENİLENEN İLKOKUMA-YAZMA ÖĞRETİMİNE YÖNELİK ÖĞRETMEN GÖRÜŞLERİ, Tarih Okulu Dergisi, İnönü Üniversitesi, Malatya. tr_TR
dc.identifier.uri http://localhost:8080/xmlui/handle/123456789/16432
dc.description.abstract Öz:Bu araştırma, 2017-2018 eğitim öğretim yılında uygulanan ilkokuma yazma programının uygulamadaki etkililiği, uygulama sırasında oluşan problemlerle ilgili programın yürütücüsü olan öğretmenlerin görüşlerini ortaya koymak amacıyla yapılmıştır. İlkokuma yazma öğretimini sadece okumanın kazandırılacağı etkinlikler olarak düşünmemek gerekir. Yazma becerisi ile aklından geçenleri ifade eden birey, okuma becerisiyle de hayattaki en büyük bilgi edinme yolunu kazanmaktadır. Okula yeni başlayan bireyin hayatındaki en önemli öğretim etkinliğinin okuma yazma öğretimi olması, ilkokuma yazma becerisinin tüm derslerin temelini teşkil etmesi, başarılı hazırlanmış bir programın öğrencinin tüm derslerindeki akademik başarısına etkisi göz önünde bulundurulması gereken önemli bir gerçektir. Bu amaçla nitel veri toplama yöntemi olan yarı yapılandırılmış görüşme tekniği kullanılmıştır. Araştırmanın çalışma grubunu 2017-2018 eğitim-öğretim yılında Adıyaman ilinde 1. Sınıf okutan ölçüt örnekleme yoluyla seçilen 20 sınıf öğretmeni oluşturmaktadır. Araştırma sonucunda; katılımcıların yazı tipi seçiminin öğretmenin inisiyatifine bırakılmasını yanlış buldukları, dik temel yazı uygulamasını daha başarılı buldukları, programda harf öğretimi için verilen süreyi yetersiz buldukları sonucuna ulaşılmıştır. Başlık (İngilizce):Teachers’ Views About Renewed First Time Reading and Writing Teaching Öz (İngilizce):This study aims to find out teachers’ views about effectiveness of implementation of first time writing curriculum implemented in 2017-2018 as well as potential problems faced during implementation of the curriculum. Teaching first time writing doesn’t only consist of activities that aim making students acquire reading skills. Writing skills help people put their thoughts into words while reading skills provide them great opportunities to access the information. In order to be able to prepare a successful curriculum, the facts that for an individual who begins his education writing and reading are most important skills should be taken into consideration. Another point that should never be ignored is first time reading and writing skills’ being an important foundation for almost all the courses taught at school and its effects on academic success. In this regard, semi-structured interviews will be used as a qualitative research method in this study. The study group of the research consists of 20 primary school teachers who are teaching 1st graders in Adiyaman in 2017-2018 Academic Year. The teachers were chosen by criterion sampling technique. Results of the study show that participants don't approve the idea of leaving the decision about writing type to teachers.Results also reveal that participants find vertical writing implementation more useful while they find the duration to teach alphabet insufficient. tr_TR
dc.language.iso tr tr_TR
dc.publisher Tarih Okulu Dergisi tr_TR
dc.subject Tarih tr_TR
dc.title YENİLENEN İLKOKUMA-YAZMA ÖĞRETİMİNE YÖNELİK ÖĞRETMEN GÖRÜŞLERİ tr_TR
dc.title.alternative Teachers’ Views About Renewed First Time Reading and Writing Teaching tr_TR
dc.type Article tr_TR


Bu öğenin dosyaları:

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster