DSpace@İnönü

Üniversite öğrencilerinde kendilerini değerlendirmelerinin ana baba tutumları ve bazı sosyo demogafik değişkenler açısından incelenmesi

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.author Sezer, Özcan
dc.contributor.author Oğuz, Vuslat
dc.date.accessioned 2020-07-04T13:31:18Z
dc.date.available 2020-07-04T13:31:18Z
dc.date.issued 2010
dc.identifier.citation ÖZCAN S., VUSLAT O. (20100). Üniversite öğrencilerinde kendilerini değerlendirmelerinin ana baba tutumları ve bazı sosyo demogafik değişkenler açısından incelenmesi, Kastamonu Üniversitesi Kastamonu Eğitim Dergisi, İnönü Üniversitesi, Malatya. tr_TR
dc.identifier.uri http://localhost:8080/xmlui/handle/123456789/16436
dc.description.abstract Öz:Bu çalışmada üniversite öğrencilerinin kendilerini değerlendirmelerine ilişkin anne baba tutumları ve bazı demografik değişkenler arasındaki ilişkiler incelenmiştir. Araştırmaya 394 erkek, 332 kız olmak üzere toplam 726 kişi katılmıştır. Öğrencilerin kendilik değerini belirlemek için “Sosyal Karşılaştırma Ölçeği”, algılanan anne ve baba tutumlarının ölçümü için “Ana Baba Tutum Ölçeği” ve kendilerine ilişkin bilgiler için “Kişisel Bilgi Formu” uygulanmıştır. Verilerin analizinde nonparametrik istatistiksel tekniklerden Mann-Whitney U Testi ve Kruskal Wallis H-Testi kullanılmıştır. Sonuçlar cinsiyet, yaşanılan yer, sınıf düzeyi, düşük düzeyde demokratik, yüksek düzeyde koruyucu/istekçi ile orta ve yüksek düzeyde otoriter anne baba tutumu ile kendilik değeri arasında anlamlı fark olduğunu göstermektedir . Başlık (İngilizce):The relationship between university students' self evaluation parental attitudes,and some other variables Öz (İngilizce):The relationship between predictors of universiti students’ self evaluation such as parental attitudes, and some demographic variables were examined in this study. A total of 726 university students consisted of 3944 males and 332 females participated in this study. “Social Comparison Scale” to measure participants’ self-esteem, “Parental Attitudes Scale” to measure parental attitudes, and “Personal Information Form” developed by the researchers to get personal information of the participants were employed. In data analysis, , Mann-Whitney-U Test, and Kruskal Wallis-H Test were used. The findings indicated significant differences between gender, living in, class degree, low-levels of democratic parental attitudes, high levels of protective/ desirous parental attitudes, medium and high levels of autocratic parental attitudes. tr_TR
dc.language.iso tr tr_TR
dc.publisher Kastamonu Üniversitesi Kastamonu Eğitim Dergisi tr_TR
dc.subject Eğitim tr_TR
dc.subject Eğitim Araştırmaları tr_TR
dc.title Üniversite öğrencilerinde kendilerini değerlendirmelerinin ana baba tutumları ve bazı sosyo demogafik değişkenler açısından incelenmesi tr_TR
dc.title.alternative The relationship between university students' self evaluation parental attitudes,and some other variables tr_TR
dc.type Article tr_TR


Bu öğenin dosyaları:

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster