DSpace@İnönü

Aday Öğretmenlerin Örgütsel Sosyalleşmeleri İle Kendini Ayarlama Becerileri Arasındaki İlişki

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.author Umur, Zeynep
dc.contributor.author Demirtaş, Hasan
dc.date.accessioned 2020-07-05T08:40:32Z
dc.date.available 2020-07-05T08:40:32Z
dc.date.issued 2016
dc.identifier.citation ZEYNEP U., HASAN D. (2016). Aday Öğretmenlerin Örgütsel Sosyalleşmeleri İle Kendini Ayarlama Becerileri Arasındaki İlişki, Kastamonu Üniversitesi Kastamonu Eğitim Dergisi, İnönü Üniversitesi, Malatya. tr_TR
dc.identifier.uri http://localhost:8080/xmlui/handle/123456789/16463
dc.description.abstract Öz:Bu araştırmanın amacı aday öğretmenlerin örgütsel sosyalleşmeleri ile kendini ayarlama becerilerinin düzeyini ve ikisi arasındaki ilişkiyi belirlemektir. İlişkisel tarama modelinin kullanıldığı bu araştırmanın örneklemini 2013-2014 eğitim-öğretim yılında Gaziantep ili Şehitkamil ve Şahinbey merkez ilçelerine atanan 1513 aday öğretmen arasından basit tesadüfi örnekleme yoluyla seçilen 517 kişi oluşturmaktadır. Veri toplamak üzere Erdoğan (2012) tarafından geliştirilen örgütsel sosyalleşme ölçeği ile Lennox ve Wolfe (1984) tarafından geliştirilen revize edilmiş kendini ayarlama ölçeği kullanılmıştır. Elde edilen veriler üzerinde ilişkisiz ölçümler için Mann Whitney U-testi, Kruskal Wallis H-testi ve korelasyon testi (spearman) yapılmıştır. Buna göre aday öğretmenlerin örgütsel sosyalleşme düzeyleri ve kendini ayarlama becerileri yüksektir. Aday öğretmenlerin örgütsel sosyalleşmeleri ile kendini ayarlama becerileri arasında ise düşük düzeyde, pozitif yönde, anlamlı bir ilişkinin olduğu görülmüştür. Dolayısıyla öğretmenlerin örgütsel sosyalleşme sürecinde kendini ayarlamanın dikkate alınması gereken bir beceri olduğu söylenebilir. Başlık (İngilizce):The Relationship Between Candidate Teachers' Organizational Socialization And Their Self-Monitoring Skill Öz (İngilizce):The purpose of this study is to determine the level of the teachers' organizational socialization and self-monitoring skills and to determine the relationship between those two concepts. Both the correlational and survey model was used in this research. The sample of the research consists of 517 teachers chosen randomly from 1513 candidate teachers who have assigned to Şehitkamil and Şahinbey central districts in Gaziantep in 2013-2014 educational year. "Organizational Socialization Scale" developed by Erdoğan (2012) and "Revised Self-Monitoring Scale" developed by Lennox and Wolfe (1984) was used to gather the necessary data. For data analysis Mann Whitney U- test for independent samples, Kruskal Wallis H-test for independent samples and Spearman Correlation was used. According to analysis results, candidate teachers' organizational socialization level and self-monitoring skills are "high". Also, it has been revealed that there is a "low", meaningful relationship in positive direction between the candidate teachers' organizational socialization and self monitoring skills. Therefore, it can be said that self monitoring skill should taken into consideration for their organizational socialization process. tr_TR
dc.language.iso tr tr_TR
dc.publisher Kastamonu Üniversitesi Kastamonu Eğitim Dergisi tr_TR
dc.subject Eğitim tr_TR
dc.title Aday Öğretmenlerin Örgütsel Sosyalleşmeleri İle Kendini Ayarlama Becerileri Arasındaki İlişki tr_TR
dc.title.alternative The Relationship Between Candidate Teachers' Organizational Socialization And Their Self-Monitoring Skill tr_TR
dc.type Article tr_TR


Bu öğenin dosyaları:

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster