DSpace@İnönü

Öğretmen liderliği ölçeği: Geçerlik ve güvenirlik çalışması

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.author Beycioğlu, Kadir
dc.contributor.author Aslan, Battal
dc.date.accessioned 2020-07-06T07:46:32Z
dc.date.available 2020-07-06T07:46:32Z
dc.date.issued 2010
dc.identifier.citation Kadir B., Battal A. (2010). Öğretmen liderliği ölçeği: Geçerlik ve güvenirlik çalışması, İlköğretim Online (elektronik), İnönü Üniversitesi, Malatya. tr_TR
dc.identifier.uri http://localhost:8080/xmlui/handle/123456789/16486
dc.description.abstract Öz:Bu çalısma ile ilköğretim okullarında öğretmen liderliği rollerinin ne düzeyde sergilendiğine yönelik algıların ve öğretmen liderliğine iliskin beklentilerin ne düzeyde olduğuna iliskin, geçerliği ve güvenirlik çalısmaları yapılmıs bir ölçek gelistirilmesi amaçlanmıstır. Arastırmanın geçerlik ve güvenirlik çalısmaları, Hatay ili merkez ilçesinde (Antakya) görev yapan 296’sı öğretmen ve 21’i yönetici olmak üzere toplam 317 kisiden toplanan veriler üzerinden yapılmıstır. Elde edilen veriler üzerinde yapılan islemler sonunda, ölçeğin geçerli ve güvenilir olduğu belirlenmistir. Açımlayıcı faktör analizi, ölçeğin üç faktörlü bir yapıya sahip olduğu belirlenmistir. Bu boyutlar “Kurumsal Gelisme”, “Mesleki Gelisim” ve “Meslektaslarla İsbirliği” olarak adlandırılmıstır. Güvenirlik düzeyini belirlemek amacıyla elde edilen veriler üzerinden hesaplanan Cronbachalpha iç tutarlık katsayısı beklenti için “.93” algı için ise “.95”olarak hesaplanmıstır. Test-tekrar test analizlerinde, Pearson korelasyon katsayısı beklenti boyutu için “r=.80”, algı boyutu için ise “r=.87” olarak hesaplanmıstır. Ölçeğin mevcut haliyle ilköğretim okullarında öğretmen liderliğine iliskin algı ve beklenti ölçümlerinde kullanılabileceği görülmüstür. Başlık (İngilizce):Teacher eadership scale: A validity and reliability study Öz (İngilizce):This study aimed to develop a scale to reveal teachers and administrators’ perceptions and expectations on teacher leadership behaviors. For that reason, a survey with 29 items was administered to 317 teachers and administrators who were working for state elementary schools in Hatay city centre. The evaluation results showed that a 25 items five scale Likert type scale was formed, The Teacher Leadership Scale – TLS. Factor analysis revealed that there are 3 subscales both in Perception and Expectation part in the scale. In the “Institutional Improvement” subscale, there are 9 items, the “Professional Improvement” subscale has 11 items, and 5 items are in the “Collaboration among Colleagues” subscale. tr_TR
dc.language.iso tr tr_TR
dc.publisher İlköğretim Online (elektronik) tr_TR
dc.subject Eğitim tr_TR
dc.subject Eğitim Araştırmaları tr_TR
dc.title Öğretmen liderliği ölçeği: Geçerlik ve güvenirlik çalışması tr_TR
dc.title.alternative Teacher eadership scale: A validity and reliability study tr_TR
dc.type Article tr_TR


Bu öğenin dosyaları:

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster