DSpace@İnönü

Yaygın gelişimsel bozukluk gösteren çocuklarda sosyal öykülerin kullanımı

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.author Tortamış, Banu Özkaya
dc.contributor.author Tekin, Gökçe
dc.date.accessioned 2020-07-07T07:08:28Z
dc.date.available 2020-07-07T07:08:28Z
dc.date.issued 2011
dc.identifier.citation Banu ÖZKAYA T., Gökçe T. (2011). Yaygın gelişimsel bozukluk gösteren çocuklarda sosyal öykülerin kullanımı, İnönü Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, İnönü Üniversitesi, Malatya. tr_TR
dc.identifier.uri http://abakus.inonu.edu.tr/xmlui/handle/123456789/16541
dc.description.abstract Öz:YGB (Yaygın Gelişimsel Bozukluk) tanısına sahip çocukların sosyal iletişim yollarını etkin biçimde kullanamamaları, onların toplumsal hayata katılımlarını önemli ölçüde sınırlandırmaktadır. Günümüzde YGB tanısı alan çocukların sayısındaki hızlı artış, bu çocuklara yönelik sosyal beceri ve eğitim programlarının da gelişmesine ve çeşitlenmesine yol açmıştır. Çalışmada, YGB gösteren çocukların sosyal gelişimlerini desteklemek için kullanılan sosyal öykü yöntemi kuramsal temel ve uygulama çerçevesinde incelenmiştir. Sosyal öykülerin özel eğitim alanında tanınmasına ve uygulanmasına yönelik önerilerde bulunulmuştur. Başlık (İngilizce):The use of social stories for children with pervasive developmental disorders Öz (İngilizce):Children diagnosed with PDD (Pervasive Developmental Disorders) cannot effectively use the social interaction channels which significantly limit their participation in social life. The rapid increase in the number of children diagnosed with PDD led to the advancement and diversification of social skill intervention programs. Social stories targeting to support the social development of children diagnosed with PDD were examined within a theoretical and applied framework in this study. Furthermore, recommendations were made to introduce and implement social stories in the field of special education. tr_TR
dc.language.iso tr tr_TR
dc.publisher İnönü Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi tr_TR
dc.subject Eğitim tr_TR
dc.subject Eğitim Araştırmaları tr_TR
dc.title Yaygın gelişimsel bozukluk gösteren çocuklarda sosyal öykülerin kullanımı tr_TR
dc.title.alternative The use of social stories for children with pervasive developmental disorders tr_TR
dc.type Article tr_TR


Bu öğenin dosyaları:

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster