Özet:
ÖZET
Bu araştırmanın amacı, Türkiye Oryantiring Federasyonu’na bağlı olarak Oryantiring yapan lise
öğrencilerinin sporda güdülenme düzeylerinin farklı değişkenler açısından incelenmesidir.Betimsel türde tarama
modeli kullanılan araştırmanın hedef kitlesini 2016-2017 eğitim-öğretim yılında Türkiye Oryantiring Federasyonu
bünyesindeki yarışmalara katılan lise öğrencileri oluşturmaktadır. Araştırmanın örnekleminde toplam 182 öğrenci
çeşitli değişkenler açısından incelenmiştir. Araştırmanın verileri; araştırmacı tarafından geliştirilen Demografik
Bilgi Formu, Pelletier, Fortier, Vallerand, Tuson, Briere ve Blais (1995) tarafından geliştirilen ve Kazak, Z. (2004)
tarafından Türkçe’ye uyarlanarak geçerlilik ve güvenirlik çalışması yapılan ‘’Sporda Güdülenme Ölçeği’’ ile
toplanmıştır. Araştırmada elde edilen veriler SPSS 20 paket programında çözümlenmiştir. Verilerin analizinde
demografik özelliklerin belirlenmesinde frekans dağılımı, iki bağımsız değişken ile sporda güdülenme düzeyi
arasındaki ilişkiyi incelemek için T testi ve ikiden fazla değişken ile sporda güdülenme düzeyi arasındaki ilişkiyi
incelemek için ise Anova Varyans analizi testleri kullanılmıştır. Değişkenler arasındaki fark P; 0,05 anlamlılık
düzeyi esas alınarak yorumlanmıştır. Bu araştırmada, sporda güdülenme düzeyleri incelenen oryantiring sporu
yapan lise öğrencilerinin, oryantiring sporunu kaç yıldır ve haftada kaç saat yaptığı ile güdülenme düzeyleri
arasında anlamlı bir farklılık bulunduğu, cinsiyet, yaş ve sınıf düzeyleri ile güdülenme düzeyleri arasında ise
anlamlı bir farklılık bulunmadığı ortaya çıkmıştır.