DSpace Repository

Oryantiring Sporu Yapan Lise Öğrencilerinin Sporda Güdülenme Düzeylerinin Farklı Değişkenler Açısından İncelenmesi

Show simple item record

dc.contributor.author Akman, Kaan
dc.contributor.author Can, Hasan Ceyhun
dc.date.accessioned 2020-07-15T08:40:22Z
dc.date.available 2020-07-15T08:40:22Z
dc.date.issued 2019
dc.identifier.citation Akman, K , Can, H . (2020). ORYANTİRİNG SPORU YAPAN LİSE ÖĞRENCİLERİNİN SPORDA GÜDÜLENME DÜZEYLERİNİN FARKLI DEĞİŞKENLER AÇISINDAN İNCELENMESİ . İnönü Üniversitesi Beden Eğitimi ve Spor Bilimleri Dergisi , 6 (3) , 12-21 . Retrieved from https://dergipark.org.tr/tr/pub/inubesyo/issue/49413/631125 tr_TR
dc.identifier.uri http://abakus.inonu.edu.tr/xmlui/handle/123456789/16937
dc.description.abstract ÖZET Bu araştırmanın amacı, Türkiye Oryantiring Federasyonu’na bağlı olarak Oryantiring yapan lise öğrencilerinin sporda güdülenme düzeylerinin farklı değişkenler açısından incelenmesidir.Betimsel türde tarama modeli kullanılan araştırmanın hedef kitlesini 2016-2017 eğitim-öğretim yılında Türkiye Oryantiring Federasyonu bünyesindeki yarışmalara katılan lise öğrencileri oluşturmaktadır. Araştırmanın örnekleminde toplam 182 öğrenci çeşitli değişkenler açısından incelenmiştir. Araştırmanın verileri; araştırmacı tarafından geliştirilen Demografik Bilgi Formu, Pelletier, Fortier, Vallerand, Tuson, Briere ve Blais (1995) tarafından geliştirilen ve Kazak, Z. (2004) tarafından Türkçe’ye uyarlanarak geçerlilik ve güvenirlik çalışması yapılan ‘’Sporda Güdülenme Ölçeği’’ ile toplanmıştır. Araştırmada elde edilen veriler SPSS 20 paket programında çözümlenmiştir. Verilerin analizinde demografik özelliklerin belirlenmesinde frekans dağılımı, iki bağımsız değişken ile sporda güdülenme düzeyi arasındaki ilişkiyi incelemek için T testi ve ikiden fazla değişken ile sporda güdülenme düzeyi arasındaki ilişkiyi incelemek için ise Anova Varyans analizi testleri kullanılmıştır. Değişkenler arasındaki fark P; 0,05 anlamlılık düzeyi esas alınarak yorumlanmıştır. Bu araştırmada, sporda güdülenme düzeyleri incelenen oryantiring sporu yapan lise öğrencilerinin, oryantiring sporunu kaç yıldır ve haftada kaç saat yaptığı ile güdülenme düzeyleri arasında anlamlı bir farklılık bulunduğu, cinsiyet, yaş ve sınıf düzeyleri ile güdülenme düzeyleri arasında ise anlamlı bir farklılık bulunmadığı ortaya çıkmıştır. tr_TR
dc.language.iso tr tr_TR
dc.publisher İnönü Üniversitesi Beden Eğitimi ve Spor Bilimleri Dergisi tr_TR
dc.subject Oryantiring tr_TR
dc.subject Güdülenme tr_TR
dc.subject Lise Öğrencileri tr_TR
dc.title Oryantiring Sporu Yapan Lise Öğrencilerinin Sporda Güdülenme Düzeylerinin Farklı Değişkenler Açısından İncelenmesi tr_TR
dc.title.alternative Investıgatıon Of Orıenteer Hıgh-Schoolers' Motıvatıon Levels In Terms Of Dıfferent Varıables tr_TR
dc.type Article tr_TR


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record