DSpace@İnönü

Types and functions of repetitions in the narrations of Turkish sperkers of French

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.author Genç, Bilal
dc.contributor.author Mavaşoğlu, Mustafa
dc.contributor.author Bada, Erdoğan
dc.date.accessioned 2020-07-20T07:27:20Z
dc.date.available 2020-07-20T07:27:20Z
dc.date.issued 2010
dc.identifier.citation Bilal G. , Mustafa M. , Erdoğan B. (2010). Types and functions of repetitions in the narrations of Turkish sperkers of French, Novitas-Royal, İnönü Üniversitesi, Malatya. en_US
dc.identifier.uri http://abakus.inonu.edu.tr/xmlui/handle/123456789/17113
dc.description Yıl: 2010Cilt: 4Sayı: 2ISSN: 1307-4733Sayfa Aralığı: 216 - 224 Metin Dili:İngilizce en_US
dc.description.abstract Öz:Söylem analizi araştırmaları, tekrarın çeşitli türleri ve işlevi olduğunu göstermiştir. Bu çalışma 83 Fransızca öğrencisinin söylemindeki tekrarları inceleyerek tartışmaya katkıda bulunur. Tekrar, bir dilin konuşmacısının konuşmayı veya diyaloğu geliştirmesine ve sürdürmesine yardımcı olur ve hem anadil konuşmacıları hem de anadilden olmayan konuşmacılar tarafından en çok kullanılan iletişim stratejisidir. Bu çalışmada ele alınan veriler Fransızca öğrenen Türk öğrencilerin hem sözcük hem de sözcük grubu seviyesindeki tekrarları zaman kazanmak ve/veya önceki konuşmayı düzeltmek amacıyla kullandığını göstermiştir. Aynı zamanda gerek zaman kazanma gerekse tamir amaçlı olsun sözcük grubu (GS) tekrarlar sözcük seviyesi (SS) tekrarlardan daha fazla kullanılmıştır. Başlık (İngilizce): Öz (İngilizce):Research in discourse analysis has revealed that there are various types and functions of repetitions. This study adds to this discussion by examining the repetitions in the discourse of 83 learners of French. Repetition helps the speakers of a language to develop and maintain a conversation or speech; and is one of the mostly employed communication strategies by both native and non-native speakers. The data discussed in this study reveal that Turkish speakers of French employ repetitions both at word and group levels with the aim of stalling and/or repairing previous utterances. The study also suggests that either for stalling or repairing, group level (GL) repetitions were observed to be employed more frequently compared to word level (WL) repetitions en_US
dc.language.iso en en_US
dc.publisher Novitas-Royal en_US
dc.subject Dil ve Dil Bilim en_US
dc.title Types and functions of repetitions in the narrations of Turkish sperkers of French en_US
dc.type Article en_US


Bu öğenin dosyaları:

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster