DSpace@İnönü

Konaklama İşletmelerinde Departmanlar Arası Çatışmanın Analizi ve Bir Uygulama

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.author Aksoy, Ali
dc.contributor.author Kaplan, Metin
dc.date.accessioned 2020-07-20T07:44:22Z
dc.date.available 2020-07-20T07:44:22Z
dc.date.issued 2005
dc.identifier.citation Ali A. , Metin K. (2005). Konaklama İşletmelerinde Departmanlar Arası Çatışmanın Analizi ve Bir Uygulama, Fırat Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, İnönü Üniversitesi, Malatya. en_US
dc.identifier.uri http://abakus.inonu.edu.tr/xmlui/handle/123456789/17114
dc.description Yıl: 2005Cilt: 15Sayı: 1ISSN: 1300-9702Sayfa Aralığı: 133 - 154 Metin Dili:Türkçe en_US
dc.description.abstract Öz:Turizm sektörü bünyesinde faaliyet gösteren konaklama işletmeleri emek-yoğun işletmelerdir. Yani hizmet sunumunda insan faktörü ön plandadır. Yönetimin koordinasyon özelliği gereği, işletme içerisinde faaliyet gösteren bölümlerin ve bireylerin birbirleriyle uyum içinde çalışmaları esastır. Ancak, bireyler arasındaki fikir, his ve çıkar farklılıkları gibi nedenlerden dolayı çeşitli çatışmalar ortaya çıkabilmektedir. Müşteri ile bire bir ilişkinin olduğu konaklama işletmelerinde çatışmanın olması müşteri memnuniyetini olumsuz yönde etkileyeceği gerçeğinden hareketle, bu çalışmada konaklama işletmelerinde bölümler arası çatışmanın nedenleri ve etki dereceleri araştırılmıştır. Başlık (İngilizce):Analiysis of Conflict Among Departments in Accomodation Firms and an Application Öz (İngilizce):Accommodation firms operating within the tourism sector are labour intensive firms, which means that human factor is vital for the continuity of their business operations. As the coordination function of management requires, departments and individuals are to work in conjunction with each other. However, in most of the organizations, to some extent, conflict may occur, because of the differences in individuals' thoughts, feelings and interests. Moving from the point that there could be conflict in accommodation firms in which face to face relation with customers is vitally important and that conflict will negatively affect customer satisfaction, in this study the effects and the reasons of inter-departmantal conflicts in accomodation firms are studied. en_US
dc.language.iso tr en_US
dc.publisher Fırat Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi en_US
dc.subject Tarih en_US
dc.title Konaklama İşletmelerinde Departmanlar Arası Çatışmanın Analizi ve Bir Uygulama en_US
dc.title.alternative Analiysis of Conflict Among Departments in Accomodation Firms and an Application en_US
dc.type Article en_US


Bu öğenin dosyaları:

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster