DSpace@İnönü

Grafik Tasarım Eğitimi Alan Üniversite Öğrencilerinin Genel ve Akademik Öz-yeterlik Algıları

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.author Kanat, Sevtap
dc.date.accessioned 2020-07-20T11:20:11Z
dc.date.available 2020-07-20T11:20:11Z
dc.date.issued 2018
dc.identifier.citation Sevtap K. (2018). Grafik Tasarım Eğitimi Alan Üniversite Öğrencilerinin Genel ve Akademik Öz-yeterlik Algıları, Yüzüncü Yıl Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, İnönü Üniversitesi, Malatya. en_US
dc.identifier.uri http://abakus.inonu.edu.tr/xmlui/handle/123456789/17133
dc.description Yıl: 2018Cilt: 15Sayı: 1ISSN: Sayfa Aralığı: 790 - 818 Metin Dili:Türkçe en_US
dc.description.abstract Öz:Bu çalışmanın amacı; grafik tasarım eğitimi alan üniversite öğrencilerinin cinsiyet, yaş, anne ve baba eğitim düzeyi gibi değişkenlerine göre genel ve akademik öz yeterliliklerinin belirlenmesidir. Araştırmanın çalışma grubunu 2017-2018 eğitim öğretim yılı güz döneminde İnönü Üniversitesi, Gazi Üniversitesi ve Necmettin Erbakan Üniversitesi Güzel Sanatlar ve Tasarım Fakültesi, Grafik Tasarım bölümünde öğrenim gören 158 öğrenci oluşturmaktadır. Veri toplama aracı olarak Sherer ve arkadaşları tarafından geliştirilen Genel Özyeterlilik Ölçeği, Jerusalem ve Schwarzer tarafından geliştirilen Akademik Özyeterlilik Ölçeği kullanılmıştır. Çalışmada elde edilen bulgulara göre; araştırmaya katılan kız ve erkek öğrencilerin cinsiyet ile akademik Öz-yeterlik algısı ve genel öz-yeterlik düzeyleri arasında istatistiksel olarak anlamlı bir farklılaşma yoktur. Araştırmaya katılan öğrencilerin yaşı ile akademik öz-yeterlik algısı düzeyleri arasında istatistiksel olarak anlamlı bir farklılaşma yoktur. Fakat genel öz-yeterlik algısı düzeyleri ile yaş arasında istatistiksel olarak anlamlı bir farklılaşma vardır. Elde edilen bulgulardan biri de araştırmaya katılan öğrencilerin akademik öz-yeterlik ve genel öz-yeterlik algı düzeylerinin anne ve baba eğitim durumlarına göre istatistiksel olarak anlamlı bir farklılık göstermemesidir. Öğrencilerin akademik öz-yeterlik ve genel öz-yeterlik algı düzeylerinin öğrenim gördükleri sınıflara göre ise istatistiksel olarak anlamlı bir farklılık vardır. Araştırmada elde edilen bulgulardan en manidar sonuç; öğrencilerin akademik öz-yeterlik algısı düzeyleri ile genel öz yeterlilik algısı puanları arasında orta düzeyde negatif yönlü anlamlı bir ilişki olmasıdır. Başlık ( ):General and Academic Self-efficacy Perceptions of University Students Studying Graphic Design Öz ( ):This study aims to determine general and academic self-efficacy levels of university students studying graphic design in terms of variables such as gender, age, and education level of their parents. The sample group of the research consists of 158 students studying in the Department of Graphic Design in the Faculty of Fine Arts and Design in Inonu University, Gazi University and Necmettin Erbakan University during fall semester of 2017-2018 academic year. As data collection tools, a Personal Information Form, developed by the researcher, The Self-efficacy Scale, developed by Sherer et al., and Academic Self-efficacy Scale, developed by Jerusalem and Schwarzer were utilized. According to the findings obtained in the study, there is no statistically significant difference between gender and the perceptions of academic self-efficacy and general self-efficacy levels of male and female students participating in the research. There is no statistically significant difference between the age of students participating in the research and their levels of academic self-efficacy perceptions. However, there is a statistically significant difference between the levels of general self- efficacy perceptions and the age variable. Another finding is that there is no statistically significant difference between the academic self-efficacy and general self-efficacy perceptions of the students in the research in terms of the education levels of their parents. The academic self-efficacy and general self-efficacy perceptions of the students statistically differs in terms of the classes they study.The most significant finding in the research is that there is a significant relationship, moderately negative, between students’ levels of academic self-efficacy and their perceptions of general self-efficacy en_US
dc.language.iso tr en_US
dc.publisher Yüzüncü Yıl Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi en_US
dc.subject Eğitim en_US
dc.subject Eğitim Araştırmaları en_US
dc.title Grafik Tasarım Eğitimi Alan Üniversite Öğrencilerinin Genel ve Akademik Öz-yeterlik Algıları en_US
dc.title.alternative General and Academic Self-efficacy Perceptions of University Students Studying Graphic Design en_US
dc.type Article en_US


Bu öğenin dosyaları:

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster