DSpace@İnönü

Turkish College Students’ Trust in Professors and Engagement: “I trust therefore I engage!”

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.author Özer, Niyazi
dc.contributor.author Atik, Servet
dc.contributor.author Şad, Süleyman Nihat
dc.contributor.author Kış, Ali
dc.date.accessioned 2020-07-20T20:02:54Z
dc.date.available 2020-07-20T20:02:54Z
dc.date.issued 2018
dc.identifier.citation Özer, N., Atik, S., Şad, S. N. & Kış, A. (2018). Turkish college students’ “trust in professors and engagement: I trust therefore I engage.” Kuram ve Uygulamada Eğitim Yönetimi, 24(3), 553-578. en_US
dc.identifier.uri http://abakus.inonu.edu.tr/xmlui/handle/123456789/17135
dc.description.abstract Öz Bu araştırma ile üniversite öğrencilerinin derse katılım ve öğretim elemanlarına güven düzeyleri, derse katılım ile öğretim elemanlarına güven güven arasındaki ilişkinin belirlenmesi amaçlanmıştır. Araştırmaya 2013-2014 eğitim öğretim yılında İnönü Üniversitesi bünyesinde bulunan yedi fakültede öğrenim gören 1840 öğrenci katılmıştır. Araştırmaya katılan öğrencilere Üniversite Öğrencileri İçin Derse Katılım Ölçeği ve Öğretim Elemanlarına Güven Ölçeği uygulanmıştır. Bağımsız değişkenler açısından yapılan analizler sonucunda öğrencilerin derse katılım düzeyleri ve öğretim elemanlarına güven düzeyleri cinsiyet ve sınıf düzeyi değişkenlerine göre anlamlı şekilde farklılaştığı belirlenmiştir. Öğrencilerin öğretim elemanlarına güveninin derse katılımlarını anlamlı şekilde yordayıp yordamadığını belirlemek amacıyla regresyon analizi yapılmıştır. Öğrencilerin öğretim elemanlarına duydukları güven onların derse katılımının anlamlı yordayıcısı olduğu ve derse katılım düzeyine ait toplam varyansın yaklaşık %16’sını açıkladığı belirlenmiştir. Bu sonuç öğrencilerin öğretim elemanlarına güvendiklerinde derse daha fazla katıldıklarını ve bu sayede daha iyi öğrendikleri anlamına gelmektedir. Anahtar Kelimeler: Öğretim elemanlarına güven, derse katılım, öğrenci. en_US
dc.language.iso tr en_US
dc.publisher Kuram ve Uygulamada Eğitim Yönetimi en_US
dc.subject Öğretim elemanlarına güven en_US
dc.title Turkish College Students’ Trust in Professors and Engagement: “I trust therefore I engage!” en_US
dc.title.alternative Türk Üniversite Öğrencilerinin Öğretim Elemanlarına Güvenleri ve Derse Katılımları: “Güveniyorum, öyleyse katılırım!” en_US
dc.type Article en_US


Bu öğenin dosyaları:

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster