DSpace@İnönü

Ortaokul Öğretmenlerinde Yaşam Doyum Düzeyi

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.author Özkul, Ramazan
dc.contributor.author Cömert, Melike
dc.date.accessioned 2020-07-30T14:21:57Z
dc.date.available 2020-07-30T14:21:57Z
dc.date.issued 2018
dc.identifier.citation CÖMERT, M., (2018). Ortaokul Öğretmenlerinde Yaşam Doyum Düzeyi. Erzincan Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 20(3), 707-724. Doi:10.17556/erziefd.418640 en_US
dc.identifier.uri http://abakus.inonu.edu.tr/xmlui/handle/123456789/17252
dc.description.abstract Öz:Bu araştırmanın amacı ortaokul öğretmenlerinin yaşam doyum algılarının belirlenerek bağımsız değişkenler açısından değerlendirilmesidir. Bu nedenle araştırmada genel tarama modeli kullanılmıştır. Araştırmanın evreni, Gaziantep ili Şahinbey merkez ilçe belediye sınırları içerisinde yer alan ortaokullarda görev yapan 3114 öğretmenden oluşmaktadır. Araştırmanın örneklemi ise tabakalı örnekleme yöntemi ile seçilen 526 öğretmenden oluşmaktadır. Öğretmenlerin yaşam doyum düzeylerini belirlemek amacıyla Diener, Emmons, Larsen ve Griffin (1985) tarafından geliştirilen “Yaşam Doyum Ölçeği” kullanılmıştır. Araştırmada elde edilen veriler analiz edilirken, öncelikle betimsel istatistik hesaplamaları yapılmıştır. Öğretmenlerin yaşam doyumuna ilişkin algılarının cinsiyet değişkenine göre farklılık gösterip göstermediğini belirlemek için t- testi, Hizmet Süresi, ders yükü, okul büyüklüğü ve öğrenim düzeyi değişkenlerine göre farklılık gösterip göstermediğini belirlemek için ANOVA testi yapılmıştır. Yaşam Doyum ölçeğinde yer alan ifadelere ilişkin öğretmen algıları bağımsız değişkenlere göre değerlendirildiğinde cinsiyet, ders yükü ve okul büyüklüğü değişkenlerine göre öğretmen algıları anlamlı farklılık göstermemiştir. Hizmet Süresi değişkenine göre öğretmen algıları yaşam doyum ölçeğinde 21 yıl ve üzeri Hizmet Süresine sahip öğretmenler lehine anlamlı farklılık göstermiştir. en_US
dc.description.abstract Öz (İngilizce):The aim of this research is to determine life satisfaction perceptions of middle school teachers and to evaluate them in terms of independent variables. For this reason, survey research modelis used. The population of this research is Sahinbey central district located in the Gaziantep municipality consists of 3114 secondary school teachers. The research sample selected by the stratified sampling method consists of 526 teachers. In the study to determine the level of life satisfaction of teachers developed by the Diener, Emmons, Larsen and Griffin (1985) "Life Satisfaction Scale" is used. The analysis of the data first included descriptive statistics. Teachers' perceptions of life satisfaction varies according to the gender variable t-test to determine whether; ex̄ perience, course work, school size and level of education varies according to the variables to determine whether the ANOVA test was performed. Life Satisfaction teachers' perceptions regarding the wording of the scale were evaluated according to the independent variables of gender, course load and school size variables did not differ significantly according to the perceptions of teachers. According to seniority in teacher perceptions of life satisfaction scale for teachers with 21 years or more showed significant differences in favor. en_US
dc.language.iso tur en_US
dc.publisher Erzincan Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi en_US
dc.rights info:eu-repo/semantics/openAccess en_US
dc.rights Attribution-NonCommercial-NoDerivs 3.0 United States *
dc.rights.uri http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/us/ *
dc.subject Eğitim en_US
dc.subject Eğitim Araştırmaları en_US
dc.title Ortaokul Öğretmenlerinde Yaşam Doyum Düzeyi en_US
dc.title.alternative Secondary School Teachers’ Life Satisfaction Level en_US
dc.type article en_US
dc.contributor.department İnönü Üniversitesi en_US


Bu öğenin dosyaları:

Aşağıdaki lisans dosyası bu öğe ile ilişkilidir:

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster

info:eu-repo/semantics/openAccess Aksi belirtilmediği sürece bu öğenin lisansı: info:eu-repo/semantics/openAccess