DSpace@İnönü

Öğretmen Adaylarının Eğitimde Bilgi ve İletişim Teknolojilerini Kullanmaya İlişkin Yeterlilik Algıları

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.author Şad, Süleyman Nihat
dc.contributor.author Nalçacı, Özgün İren
dc.date.accessioned 2020-08-01T12:06:51Z
dc.date.available 2020-08-01T12:06:51Z
dc.date.issued 2015
dc.identifier.citation ŞAD, S.N., (2015). Öğretmen Adaylarının Eğitimde Bilgi ve İletişim Teknolojilerini Kullanmaya İlişkin Yeterlilik Algıları. Mersin Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 11(1), 177-197. en_US
dc.identifier.uri http://abakus.inonu.edu.tr/xmlui/handle/123456789/17255
dc.description Yıl: 2015Cilt: 11Sayı: 1ISSN: 1305-5429Sayfa Aralığı: 177 - 197 en_US
dc.description.abstract Öz:Bu çalışmanın temel amacı öğretmen adaylarının öğretmenlik mesleğinin gerektirdiği genel bilgi ve iletişim teknolojilerine (BİT) yönelik yeterlilik algılarını belirlemektir. Ayrıca öğretmen adaylarının yeterlilik algılarının cinsiyet, öğrenim görülen program, bilgisayar sahibi olma ve internet kullanma sıklığı değişkenleri açısından karşılaştırılması amaçlanmıştır. Araştırmaya 11 farklı programdan toplam 409 öğretmen adayı dâhil edilmiştir. Veri toplamak amacıyla Milli Eğitim Bakanlığı tarafından geliştirilen öğretmenlik mesleği genel yeterlilikleri kapsamında tanımlanan performans göstergelerinden hareketle hazırlanan 30 maddelik 5'li Likert tipi ölçek kullanılmıştır. Sonuç olarak öğretmen adaylarının öğretmenlik mesleği için tanımlanan 'bilgi ve iletişim teknolojileri yeterlilik' düzeylerini genel olarak yeterlialgıladıkları görülmüştür. Yapılan karşılaştırmalarda ise öğrenim görülen program ve bilgisayar sahibi olma değişkenleri açısından bilgi ve iletişim teknolojileri yeterlilik algılarında anlamlı farka rastlanırken, cinsiyet ve internet kullanım sıklığı değişkenleri açısından anlamlı farklılaşmaya rastlanmamıştır. en_US
dc.description.abstract Öz (İngilizce):This study aimed to investigate the prospective teachers' perceptions of efficacy regarding general competencies of information and communication technologies (ICT) within the context of teaching profession. It was also aimed to make comparisons between the competency perceptions of prospective teachers in terms of gender, department, possession of personal computers (PC), and frequency of internet use. A total of 409 senior prospective teachers from 11 departments participated into the study. The data were collected using a 5-point Likert scale with 30 items developed based on the performance indicators regardind general ICT competencies for teaching profession as specified by the Ministry of National Education. The results suggested that prospective teachers perceive their general ICT competencies for teaching profession at adequate level in general. Comparative analyses revealed significant differences in terms of department and PC possession variables, but no differences were observed in terms of gender and frequency of internet use Variables. en_US
dc.language.iso tur en_US
dc.publisher Mersin Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi en_US
dc.rights info:eu-repo/semantics/openAccess en_US
dc.rights Attribution-NonCommercial-NoDerivs 3.0 United States *
dc.rights.uri http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/us/ *
dc.subject Eğitim en_US
dc.title Öğretmen Adaylarının Eğitimde Bilgi ve İletişim Teknolojilerini Kullanmaya İlişkin Yeterlilik Algıları en_US
dc.title.alternative Prospective Teachers' Perceived Competencies about Integrating Information and Communication Technologies into Education en_US
dc.type article en_US
dc.contributor.department İnönü Üniversitesi en_US


Bu öğenin dosyaları:

Aşağıdaki lisans dosyası bu öğe ile ilişkilidir:

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster

info:eu-repo/semantics/openAccess Aksi belirtilmediği sürece bu öğenin lisansı: info:eu-repo/semantics/openAccess