DSpace@İnönü

Bilişim Teknolojileri Öğretmen Adaylarının Özel Alan Yeterliklerinin Çeşitli Değişkenler Açısından İncelenmesi?

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.author Akdağ, Mustafa
dc.date.accessioned 2020-08-01T13:04:24Z
dc.date.available 2020-08-01T13:04:24Z
dc.date.issued 2016
dc.identifier.citation AKDAĞ, M., (2016). BİLİŞİM TEKNOLOJİLERİ ÖĞRETMEN ADAYLARININ ÖZEL ALAN YETERLİKLERİNİN ÇEŞİTLİ DEĞİŞKENLER AÇISINDAN İNCELENMESİ?. Elektronik Sosyal Bilimler Dergisi (elektronik), 15(59), 1215-1231. en_US
dc.identifier.uri http://abakus.inonu.edu.tr/xmlui/handle/123456789/17257
dc.description.abstract Öz:Bu çalışma, bilişim teknolojileri öğretmen adaylarının özel alan bilgisi yeterlik düzeylerini ve bu yeterliklerin cinsiyet, bölümü isteyerek seçme durumu, mezun olunan lise, üniversite, bölüm tercih sırası ve öğretmenlik yapma isteği değişkenlerine göre farklılık gösterip göstermediğini belirlemek amacıyla yapılmıştır. Araştırma İnönü Üniversitesi, Fırat Üniversitesi, Erzincan Üniversitesi ve Marmara Üniversitesi Eğitim Fakültelerinin Bilgisayar ve Öğretim Teknolojileri Eğitimi bölümlerinde öğrenim gören 171 son sınıf öğrencisi üzerinde yürütülmüştür. Veriler, "özel alan yeterlikleri algı ölçeği" ile toplanmıştır. Araştırma sonunda öğretmen adaylarının, yeterliklerin genelinde "oldukça yeterli", özelde ise donanım, ağ unsurları, bilgisayarların bakım ve onarımı gibi teknik becerilerde "biraz yeterli" oldukları görülmüştür. Yeterlik düzeylerinde cinsiyet, bölümü isteyerek seçme durumu, mezun olunan lise ve üniversite değişkenlerine göre farklılaşma gözlenirken, bölüm tercih sırası ve öğretmenlik yapma isteği değişkenlerine göre anlamlı bir farklılık bulunmamıştır. en_US
dc.description.abstract Öz (İngilizce):This study intends to determine the subject field competences of information technologies pre-service teachers and to investigate whether there were differences by gender, willingness to select the department, type of highschool graduated from, university, the number of priority preference in University Placement Exam and desire to be a teacher, or not. Sample of this study is consist of 171 Computer Education and Instructional Technology department seniors from faculty of education in Inonu University, Firat University, Erzincan University and Marmara University. Data was collected by "subject field competences perception scale". According to the data, it can be seen that pre-service teachers' perception is "quite enough" in general, and is "somewhat adequate" in particular at technical skills as hardware, network elements, maintenance and repair of computer. The results also show that pre-service teachers' perceptions differs by gender, willingness to select department, type of high-school graduated from and university, not by the number of priority preference in University Placement Exam and desire to be a teacher. en_US
dc.language.iso tur en_US
dc.publisher Elektronik Sosyal Bilimler Dergisi (elektronik) en_US
dc.rights info:eu-repo/semantics/openAccess en_US
dc.rights Attribution-NonCommercial-NoDerivs 3.0 United States *
dc.rights.uri http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/us/ *
dc.title Bilişim Teknolojileri Öğretmen Adaylarının Özel Alan Yeterliklerinin Çeşitli Değişkenler Açısından İncelenmesi? en_US
dc.title.alternative Investıgatıon Of The Subject Fıeld Competences Of Informatıon Technologıes Pre-Servıce Teachers Accordıng To Some Varıables en_US
dc.type article en_US
dc.contributor.department İnönü Üniversitesi en_US


Bu öğenin dosyaları:

Aşağıdaki lisans dosyası bu öğe ile ilişkilidir:

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster

info:eu-repo/semantics/openAccess Aksi belirtilmediği sürece bu öğenin lisansı: info:eu-repo/semantics/openAccess