DSpace@İnönü

Türkiye’de Pazarlama İle İlgili Yayınlanan Makalelerin Bibliyometrik İncelenmesi

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.author Çatı, Kahraman
dc.contributor.author Öcel, Yusuf
dc.date.accessioned 2020-08-05T06:48:39Z
dc.date.available 2020-08-05T06:48:39Z
dc.date.issued 2018
dc.identifier.uri http://abakus.inonu.edu.tr/xmlui/handle/123456789/17289
dc.description Yıl: 2018Cilt: 10Sayı: 3ISSN: 1309-0712Sayfa Aralığı: 508 - 519Metin Dili:Türkçe en_US
dc.description.abstract Öz:Bu araştırmanın amacı; 2004-2016 yılları arasında pazarlama alanında yazılmış makalelerin konu, araştırma yöntemi, yazar sayısı ve yerli-yabancı kaynak kullanım miktarı dikkate alınarak tasnif edilmesidir. Bu kapsamda Türkiye Bilimsel ve Teknolojik Araştırma Kurumu’na (TÜBİTAK) bağlı faaliyet gösteren Ulusal Akademik Ağ ve Bilgi Merkezi (ULAKBİM) veri tabanında kayıtlı olan toplam 308 makale incelemeye tabi tutulmuştur. Toplanan veriler bibliyometrik analiz yöntemi ile sınıflandırılmıştır. Araştırmada kullanılan parametreler ise makalenin pazarlama konusu, yayım yılı, yazar sayısı, sayfa sayısı, yerli - yabancı kaynak sayısı ve kullanılan yöntemin (nicel veya nitel oluşu) şeklindedir. Araştırma sonuçlarına göre en çok çalışılan konular; “pazarlama yönetimi ve stratejisi”, “pazarlama iletişimi”, “sosyal pazarlama ve yeşil pazarlama” şeklindedir. En az araştırma ise “veri tabanlı pazarlama”, “sanat pazarlaması” ve “perakendecilik” alanlarında yapılmıştır. Ayrıca araştırmanın diğer sonuçlarına göre iki yazarlı ve tek yazarlı makalelerin daha fazla olduğu, yabancı kaynakların daha fazla kullanıldığı, makalelerin ortalama 17 sayfa yazıldığı, nicel araştırma yöntemlerinin daha fazla kullanıldığı saptanmıştır. en_US
dc.language.iso tur en_US
dc.publisher İnönü Üniversitesi, İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi, Malatya. en_US
dc.rights info:eu-repo/semantics/openAccess en_US
dc.rights Attribution-NonCommercial-NoDerivs 3.0 United States *
dc.rights.uri http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/us/ *
dc.subject İktisat en_US
dc.subject İşletme en_US
dc.title Türkiye’de Pazarlama İle İlgili Yayınlanan Makalelerin Bibliyometrik İncelenmesi en_US
dc.title.alternative Bibliometric Analysis of Published Marketing Articles in Turkey en_US
dc.type article en_US
dc.relation.journal İşletme Araştırmaları Dergisi en_US
dc.contributor.department İnönü Üniversitesi en_US


Bu öğenin dosyaları:

Aşağıdaki lisans dosyası bu öğe ile ilişkilidir:

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster

info:eu-repo/semantics/openAccess Aksi belirtilmediği sürece bu öğenin lisansı: info:eu-repo/semantics/openAccess