DSpace@İnönü

Fen Eğitiminde Problem Çözme Ölçeğinin Geliştirilmesi: Geçerlik veGüvenirlik Çalışmaları

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.author Ünal, Merve
dc.contributor.author Aral, Neriman
dc.date.accessioned 2020-08-08T11:26:50Z
dc.date.available 2020-08-08T11:26:50Z
dc.date.issued 2014
dc.identifier.citation ÜNAL M,ARAL N (2014). Fen Eğitiminde Problem Çözme Ölçeğinin Geliştirilmesi: Geçerlik ve Güvenirlik Çalışmaları. Eğitim ve Bilim, 39(176), 267 - 278. en_US
dc.identifier.uri http://abakus.inonu.edu.tr/xmlui/handle/123456789/17365
dc.description.abstract Öz:Bu çalışma ile 60-72 aylık çocuklarının fen eğitiminde problem çözme becerilerini belirlemeyi amaçlayan geçerli ve güvenilir bir ölçme aracının geliştirilmesi amaçlanmıştır. Geçerlik ve güvenirlik çalışması için basit tesadüfî örneklemle belirlenen 174 çocukla çalışılmıştır. Araştırmada geçerlik, güvenirlik çalışmaları kapsamında uzman görüşü, açımlayıcı faktör analizi, maddetoplam korelasyonları, alt ve üst grup ortalama farkları, Cronbach Alfa iç tutarlılık katsayısı, bağımsız değerlendirmeciler arası puan güvenirliği hesaplanmıştır. Elde edilen veriler üzerinden yapılan açımlayıcı faktör analizi sonucunda, ölçeğin 16 maddeden oluşan iki faktörlü bir yapıya sahip olduğu belirlenmiştir. Ölçeğin Cronbach Alfa iç tutarlılık puanlanmasıyla değerlendirmeciler arası tutarlılık hesaplanmış ve anlamlı bir farklılık görülmemiştir. Ölçeğin zamana karşı tutarlılığını belirlemek üzere dört hafta arayla yapılan iki farklı uygulama arasındaki test- tekrar test korelasyon katsayısı ise 0,96 olarak hesaplanmıştır. Yapılan geçerlik ve güvenirlik analizleri sonucunda fen eğitiminde problem çözme becerileri ölçeğinin 6072 aylık çocuklar için geçerli ve güvenilir bir ölçek olduğu saptanmıştır. en_US
dc.language.iso tur en_US
dc.publisher Eğitim ve Bilim en_US
dc.rights info:eu-repo/semantics/openAccess en_US
dc.title Fen Eğitiminde Problem Çözme Ölçeğinin Geliştirilmesi: Geçerlik veGüvenirlik Çalışmaları en_US
dc.type article en_US
dc.contributor.department İnönü Üniversitesi en_US


Bu öğenin dosyaları:

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster