DSpace@İnönü

Sosyal bilgiler öğretmenlerinin sosyal bilgiler kavramına ilişkin imgesel algıları

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.author Koçoğlu, Erol
dc.date.accessioned 2020-08-09T19:50:28Z
dc.date.available 2020-08-09T19:50:28Z
dc.date.issued 2014
dc.identifier.citation KOÇOĞLU E (2014). Sosyal bilgiler öğretmenlerinin sosyal bilgiler kavramına ilişkin imgesel algıları. Ahi Evran Üniversitesi Kırşehir Eğitim Fakültesi Dergisi, 15(3), 107 - 126. en_US
dc.identifier.uri http://abakus.inonu.edu.tr/xmlui/handle/123456789/17427
dc.description.abstract Öz:Sosyal bilimler alanında meydana gelen her türlü değişimi öğrenciye aktarmakla yükümlü olan sosyal bilgiler, bireyin yaşamsal değişiminde ortaya çıkan ihtiyaçlarına cevap vermek amacı ile birçok disiplini ya da öğrenme alanını kapsayan bir kavramdır. Bu araştırmanın temel amacı da, devlet okulu ve özel okulda görev yapan sosyal bilgiler öğretmenlerinin okul türüne göre, "sosyal bilgiler" kavramına ilişkin sahip oldukları algıları metaforlar aracılığıyla ortaya koymaktır. Araştırmanın çalışma grubunu, Diyarbakır, Erzurum, Gaziantep, Malatya ve Elazığ illerinde 2013 -2014 eğitim-öğretim yılı bahar döneminde 110 u devlet okulunda, 50 si özel okulda görev yapmakta olan toplam 160 sosyal bilgiler öğretmeni oluşturmaktadır. Araştırmanın verileri, Araştırma kapsamında yer alan sosyal bilgiler öğretmenlerinin sosyal bilgiler benzer; çünkü cümlesini tamamlamasıyla elde edilmiştir. en_US
dc.language.iso tur en_US
dc.publisher Ahi Evran Üniversitesi Kırşehir Eğitim Fakültesi Dergisi en_US
dc.rights info:eu-repo/semantics/openAccess en_US
dc.title Sosyal bilgiler öğretmenlerinin sosyal bilgiler kavramına ilişkin imgesel algıları en_US
dc.title.alternative Social studies teachers' perceptions of social studies concepts regarding imaginary en_US
dc.type article en_US
dc.contributor.department İnönü Üniversitesi en_US


Bu öğenin dosyaları:

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster