DSpace@İnönü

The readability of the texts in the Turkish textbooks in Turkey

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.author Lüle, Esra Mert
dc.date.accessioned 2020-08-09T19:56:24Z
dc.date.available 2020-08-09T19:56:24Z
dc.date.issued 2013
dc.identifier.citation LÜLE E. M (2013). The readability of the texts in the Turkish textbooks in Turkey. Mersin Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 9(3), 87 - 98. en_US
dc.identifier.uri http://abakus.inonu.edu.tr/xmlui/handle/123456789/17428
dc.description.abstract Öz:Araştırmanın problem tümcesi, Türkiye deki Türkçe ders kitaplarında yer alan metinlerin okunabilirlik puanları ve eğitim düzeyleri nedir? olarak belirlenmiştir. Türkiye deki Türkçe ders kitaplarındaki metinlerin okunabilirlik ve eğitim düzeylerini belirlemek amacıyla yapılan çalışma tarama modelinde ve betimsel niteliktedir. Araştırmanın verileri, Çetinkaya-Uzun Okunabilirlik Formülü Türkiye de MEB yayınevince yeni öğretim programına göre hazırlanan Türkçe ders kitaplarındaki metinlere uygulanarak elde edilmiştir. İncelenen metinlerin okuma puanları ve eğitim düzeyleri belirlenmiştir. Çalışma sonucunda elde edilen veriler ışığında, bilgilendirici ve öyküleyici metinlerin okunabilirlik puanları ve eğitim düzeyleri ilişkisinin farklılık gösterdiği belirlenmiştir. Bilgilendirici metinler, ulaşılmak istenen okurun yaş düzeyini, göz ardı ederek seçilirken, öyküleyici metinlerin bilgilendirici metinlere oranla ulaşılması istenen çocuk okurun eğitim düzeylerine daha uygun oldukları gözlemlenmiştir. en_US
dc.language.iso eng en_US
dc.publisher Mersin Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi en_US
dc.rights info:eu-repo/semantics/openAccess en_US
dc.title The readability of the texts in the Turkish textbooks in Turkey en_US
dc.title.alternative Türkiyede kullanılan Türkçe ders kitaplarındaki metinlerin okunabilirlikleri en_US
dc.type article en_US
dc.contributor.department İnönü Üniversitesi en_US


Bu öğenin dosyaları:

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster