DSpace@İnönü

Öğrenciler için öğretmene güven ölçeğinin Türkçe formunun psikometrik özelliklerinin incelenmesi

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.author Özer, Niyazi
dc.contributor.author Tül, Cihan
dc.date.accessioned 2020-08-09T20:10:38Z
dc.date.available 2020-08-09T20:10:38Z
dc.date.issued 2014
dc.identifier.citation ÖZER N,TÜL C (2014). Öğrenciler için öğretmene güven ölçeğinin Türkçe formunun psikometrik özelliklerinin incelenmesi. Mersin Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 10(1), 105 - 119. en_US
dc.identifier.uri http://abakus.inonu.edu.tr/xmlui/handle/123456789/17430
dc.description.abstract Öz:Özet: Bu araştırmanın temel amacı, öğrencilerin öğretmenlerine duydukları güven düzeylerini belirlemek üzere geliştirilmiş olan Öğretmene Güven Ölçeği nin Türkçe ye uyarlanması ve ölçeğin Türkçe formunun psikometrik özelliklerinin incelenmesidir. Araştırmanın verileri üç farklı çalışma grubundan elde edilen veriler üzerinden yapılmıştır. Ölçeğin geçerlik ve güvenirlik çalışmaları kapsamında hem açımlayıcı hem de doğrulayıcı faktör analizi teknikleri kullanılmış , düzeltilmiş madde-test korelasyon katsayıları, Cronbach Alpha iç tutarlılık katsayıları ve test- tekrar test korelasyon katsayıları hesaplanmıştır. Yapılan geçerlik ve güvenirlik çalışmaları sonucunda, uyarlaması yapılan ölçeğin hem ortaokul hem de lise örneklemi için orijinal ölçek formundaki gibi tek faktörlü bir yapıya sahip olduğu belirlenmiştir. Ortaokul öğrencilerinden elde edilen verilerin analizi sonucunda; ölçekteki maddelerin toplam varyansın %43,50 sini açıkladığı, faktör yüklerinin .515 ile .746 arasında değiştiği, iç tutarlılık katsayısının .879 olduğu ve tek faktörlü model ile verinin uyumlu olduğu belirlenmiştir. Lise öğrencilerinden elde edilen verilerin analizi sonucunda ise; ölçekteki maddelerin toplam varyansın %47,82 sini açıkladığı, faktör yüklerinin .567 ile .768 arasında değiştiği, iç tutarlılık katsayısının .899 olduğu ve tek faktörlü model ile verinin uyumlu olduğu belirlenmiştir. Araştırmanın bulguları ölçeğinin Türkçe formunun öğrencilerin öğretmenlere duydukları güveni ölçmede kullanılabilecek geçerli ve güvenilir bir yapısı olduğunu ortaya koymaktadır. en_US
dc.language.iso tur en_US
dc.publisher Mersin Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi en_US
dc.rights info:eu-repo/semantics/openAccess en_US
dc.title Öğrenciler için öğretmene güven ölçeğinin Türkçe formunun psikometrik özelliklerinin incelenmesi en_US
dc.title.alternative Investigation of the psychometric properties of the Turkish version of student trust in teacher scale en_US
dc.type article en_US
dc.contributor.department İnönü Üniversitesi en_US


Bu öğenin dosyaları:

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster