DSpace@İnönü

Okul öncesi öğretmenlerinin öğretmen teftiş formundan aldıkları puanların analizi

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.author Konan, Necdet
dc.contributor.author Oğuz, Vuslat
dc.date.accessioned 2020-08-10T06:21:24Z
dc.date.available 2020-08-10T06:21:24Z
dc.date.issued 2014
dc.identifier.uri http://abakus.inonu.edu.tr/xmlui/handle/123456789/17436
dc.description Yıl: 2014Cilt: 10Sayı: 3ISSN: 1305-5429 / 1306-7850Sayfa Aralığı: 123 - 136Metin Dili:Türkçe en_US
dc.description.abstract Öz:Bu araştırmada, maarif müfettişleri tarafından okul öncesi öğretmenlerinin teftişinde kullanılan Öğretmen Teftiş Formları ndaki toplam puanların cinsiyet, okul öncesi öğretmenliğindeki görev süresi (kıdem), görev yapılan öğrenim kurumunun bulunduğu il ve yerleşim yeri değişkenine göre değişip değişmediğinin belirlenmesi amaçlanmıştır. Bu çalışma, var olan durumu olduğu gibi ortaya koymayı amaçladığından betimsel bir araştırmadır. Araştırmanın çalışma grubunu, Adana, Ağrı, Erzurum, Diyarbakır, Giresun, İzmir, Mardin ve Şanlıurfa illerinde görev yapan 376 okul öncesi öğretmeni oluşturmuştur. Bu araştırmada, Öğretmen Teftiş Formu veri toplama aracı olarak kullanılmıştır. Analizler, toplam 376 okul öncesi öğretmeninin Öğretmen Teftiş Formu ndan aldıkları puanlar ve bu Formda yer alan kişisel bilgiler üzerinde yapılmıştır. Veriler, betimsel istatistikler ve normallik testi sonuçlarına göre analiz edilmiştir. Verilerin analizinde Mann Whitney U testi ve Kruskal Wallis H Testi kullanılmıştır. Okul öncesi öğretmenlerinin Öğretmen Teftiş Formu ndan aldıkları puanların cinsiyete göre anlamlı bir fark göstermediği belirlenmiştir. Okul öncesi öğretmenlerinin, öğretmenlikteki görev süreleri arttıkça Öğretmen Teftiş Formu ndan aldıkları puanlarda anlamlı düzeyde artış olduğu belirlenmiştir. Görev yapılan öğrenim kurumunun bulunduğu il değişkeninin, okul öncesi öğretmenlerin Öğretmen Teftiş Formu ndan aldıkları puanlar üzerinde anlamlı bir farklılığa neden olduğu saptanmıştır. Okul öncesi öğretmenlerin görev yaptıkları yerleşim yerinin, Öğretmen Teftiş Formu ndan aldıkları puanlar üzerinde anlamlı bir farklılığa neden olduğu belirlenmiştir. Sonuç olarak, okul öncesi öğretmenlerine özgü, nesnel ve gözlenebilir ölçütlerin olduğu, yeni bir Okul Öncesi Öğretmen Teftiş Formu geliştirilmelidir. en_US
dc.language.iso tur en_US
dc.publisher İnönü Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Malatya. en_US
dc.rights info:eu-repo/semantics/openAccess en_US
dc.rights Attribution-NonCommercial-NoDerivs 3.0 United States *
dc.rights.uri http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/us/ *
dc.subject Eğitim en_US
dc.subject Eğitim Araştırmaları en_US
dc.title Okul öncesi öğretmenlerinin öğretmen teftiş formundan aldıkları puanların analizi en_US
dc.title.alternative The analysis of preschool teachers total scores for supervision forms en_US
dc.type article en_US
dc.relation.journal Mersin Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi en_US
dc.contributor.department İnönü Üniversitesi en_US


Bu öğenin dosyaları:

Aşağıdaki lisans dosyası bu öğe ile ilişkilidir:

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster

info:eu-repo/semantics/openAccess Aksi belirtilmediği sürece bu öğenin lisansı: info:eu-repo/semantics/openAccess