DSpace@İnönü

Altıncı Sınıf Fen ve Teknoloji Öğretim Programları Hakkında Nitel Çalışma -

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.author Temli, Yeliz
dc.date.accessioned 2020-08-11T12:40:19Z
dc.date.available 2020-08-11T12:40:19Z
dc.date.issued 2009
dc.identifier.citation DURMUŞ Y. T (2009). Altıncı Sınıf Fen ve Teknoloji Öğretim Programları Hakkında Nitel Çalışma -. Mersin Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 5(2), 197 - 214. en_US
dc.identifier.uri http://abakus.inonu.edu.tr/xmlui/handle/123456789/17500
dc.description.abstract Öz:Küreselleşmenin etkisi ve teknolojideki hızlı gelişmeler, ülkeler arasındaki ekonomik yarış eğitimde yeni uygulamaları gerekli kılmıştır. Yeni neslin bilimsel ve teknolojik gelişmelere uyumlu yetişebilmesi için fen ve teknoloji öğretim programları önemli bir rol oynamaktadır. Bu çalışmanın amacı 6. Sınıf Fen ve Teknoloji Öğretim Programının temel özelliklerini belirlemek ve kağıt üzerindeki öğretim programıyla bu programın öğrenme ortamlarındaki uygulamalarının temel farklılıklarını ortaya koymaktır. Bu çalışmada, doküman analizi yoluyla Posner'in (1995) öğretim programları analiz sorularına yanıt, bulunmaya çalışılmış ve dört fen ve teknoloji öğretmeniyle görüşme yapılarak, hem analiz sorularına yanıt aranmış hem de uygulamalara yönelik görüşler alınmıştır. Ek olarak, gerçek bir sınıf ortamında programın uygulanışını ve okulun yeni programı uygulamak için altyapısını görme amacıyla bir gözlem yapılmıştır. Bulgular, öğretmenlerin, yeni eğitim programlarının yapılandırmacı yaklaşım temelinde olmasından memnun olduklarını, ancak uygulamakta bazı zorluklarla karşılaştıklarını ortaya koymaktadır. Katılımcılar, yetersiz laboratuar araç-gerecinin yanı sıra laboratuar kullanımı planında da sorun yaşadıklarını belirtmişlerdir. Ayrıca katılımcıların hizmet öncesi eğitimleri sırasında, yeterli teorik bilgiyi aldıkları fakat bu teorik bilgileri derslerinde uygulamadıkları için sıkıntı duydukları da belirtilmiştir. Kalabalık sınıfların yeni programı uygulamada bir engel oluşturduğuna da inanılmaktadır. en_US
dc.language.iso tur en_US
dc.publisher Mersin Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi en_US
dc.rights info:eu-repo/semantics/openAccess en_US
dc.title Altıncı Sınıf Fen ve Teknoloji Öğretim Programları Hakkında Nitel Çalışma - en_US
dc.title.alternative A Qualitative Study on 6th Grade Science and Technology Curriculum en_US
dc.type article en_US
dc.contributor.department İnönü Üniversitesi en_US


Bu öğenin dosyaları:

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster