DSpace Repository

Duyuşsal Davranış Eğitimi Programının Erinlik Dönemi Çocuklarının Sosyal Beceri Düzeylerine Etkisi

Show simple item record

dc.contributor.author Duran, Munise
dc.contributor.author Saban, Ahmet
dc.date.accessioned 2020-08-12T06:02:04Z
dc.date.available 2020-08-12T06:02:04Z
dc.date.issued 2015
dc.identifier.uri http://abakus.inonu.edu.tr/xmlui/handle/123456789/17510
dc.description Yıl: 2015Cilt: 10Sayı: 11ISSN: 1308-2140 / 1308-2140Sayfa Aralığı: 533 - 548Metin Dili:Türkçe en_US
dc.description.abstract Öz:Bu araştırmada, Duyuşsal Davranış Eğitimi Programı'nın erinlik dönemi çocuklarının sosyal beceri düzeylerine etkisi incelenmiştir. Araştırma, nicel araştırma geleneği içinde yer alan öntest-sontest kontrol gruplu bir çalışmadır. Araştırmanın bağımlı değişkeni "çocukların sosyal becerileri", bağımsız değişkeni ise "duyuşsal davranış eğitimi programı" olarak belirlenmiştir. Araştırmanın çalışma grubunu Malatya İl Milli Eğitim Müdürlüğüne bağlı Begüm Kartal Ortaokulunda okuyan altıncı sınıf öğrencilerinden amaçlı örnekleme yöntemlerinden "ölçüt örnekleme" ile belirlenmiştir. Çalışma grubunu; 14 deney ve 14 kontrol grubunda olmak üzere toplam 28 öğrenci oluşturmaktadır. Katılımcılara 8,5 haftalık duyuşsal davranış eğitimi programı uygulanmıştır. Araştırmanın verileri "Matson Çocuklarda Sosyal Becerileri Değerlendirme (MÇSBD)" ölçeği ile toplanmıştır. Matson, Rotatory ve Hessel tarafından 1983 yılında geliştirilen bu ölçeğin Türkçeye uyarlaması Bacanlı ve Erdoğan (2003) tarafından yapılmıştır. Ölçek, öğrencilere deney öncesi ve sonrasında uygulanmıştır. Sosyal becerileri değerlendirme ölçeğinden elde edilen verilerin analizinde Bağımsız T-Testi, Bağımlı T-Testi ve ANCOVA testleri kullanılmıştır. Araştırmadan elde edilen bulgulara göre: Araştırma sonunda uygulamaya katılan öğrencilerin olumlu sosyal becerilerinin arttığı saptanmıştır. Duyuşsal Davranış Eğitimi Programı öğrencilerde sosyal becerilere ilişkin bir farkındalık oluşturmuştur; program öğrencilerin duygularını ifade etme, öfke kontrolünü sağlayabilme, empati kurabilme, yardımlaşma becerisi, paylaşma becerisi, hoşgörülü olabilme gibi sosyal becerilerinde bir gelişime neden olmuştur. Sonuç olarak, çalışmada uygulanan Duyuşsal Davranış Eğitimi Programı, çocukların sosyal beceri gelişimini desteklemiştir en_US
dc.language.iso tur en_US
dc.publisher İnönü Üniversitesi Eğitim Fakültesi İlköğretim Bölümü, Okul Öncesi Öğretmenliği Programı en_US
dc.rights info:eu-repo/semantics/openAccess en_US
dc.rights Attribution-NonCommercial-NoDerivs 3.0 United States *
dc.rights.uri http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/us/ *
dc.title Duyuşsal Davranış Eğitimi Programının Erinlik Dönemi Çocuklarının Sosyal Beceri Düzeylerine Etkisi en_US
dc.title.alternative The Effect Of Affectıve Behavıour Program On Puberty Perıod Chıldren’s Socıal Skıll Levels en_US
dc.type article en_US
dc.relation.journal Turkish Studies (Elektronik) en_US
dc.contributor.department İnönü Üniversitesi en_US


Files in this item

The following license files are associated with this item:

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess