DSpace@İnönü

İlköğretim okulu yöneticilerinin okuma alışkanlıkları

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.author Konan, Necdet
dc.date.accessioned 2020-08-12T11:14:06Z
dc.date.available 2020-08-12T11:14:06Z
dc.date.issued 2013
dc.identifier.citation KONAN N (2013). İlköğretim okulu yöneticilerinin okuma alışkanlıkları. Kuram ve Uygulamada Eğitim Yönetimi, 19(1), 31 - 59. en_US
dc.identifier.uri http://abakus.inonu.edu.tr/xmlui/handle/123456789/17520
dc.description.abstract Öz:Bu araştırmanın temel amacı ilköğretim okulu yöneticilerinin okuma alışkanlıklarına ilişkin görüşlerini belirlemektir. Betimsel bir araştırma olan bu çalışmanın evrenini, Malatya ili Merkez ilçede bulunan ilköğretim okullarında müdür ve müdür yardımcısı olarak görev yapan yöneticiler oluşturmaktadır. Bunlardan araştırmanın veri toplama aracını gönüllü olarak yanıtlayan 141 i örneklemi oluşturmuştur. Çalışmada veriler, araştırmacı tarafından geliştirilen Kişisel Bilgi Formu ve İlköğretim Okulu Yöneticilerin Okuma Alışkanlıkları adlı iki bölümden oluşan veri toplama aracı ile elde edilmiştir. İlköğretim okulu yöneticilerinin %46.8 i az okuyan okur tipi, %39 u orta düzeyde okuyan okur tipi, %14.2 si ise çok okuyan okur tipi olarak belirlenmiştir. Son bir ay içinde hiç kitap okumadıklarını ya da bitirdiği hiç kitap olmadığını belirten ilköğretim okulu yöneticilerin oranı % 56 dır. İlköğretim okulu yöneticileri, yeterince okumaya engel olan en önemli faktörler olarak %46.1 ile zaman bulamamayı ilk sırada, %24.8 ile okuma alışkanlığının yetersiz olmasını ikinci sırada belirtmişlerdir. en_US
dc.language.iso tur en_US
dc.publisher Kuram ve Uygulamada Eğitim Yönetimi en_US
dc.rights info:eu-repo/semantics/openAccess en_US
dc.title İlköğretim okulu yöneticilerinin okuma alışkanlıkları en_US
dc.title.alternative Reading habits of elementary school managers en_US
dc.type article en_US
dc.contributor.department İnönü Üniversitesi en_US


Bu öğenin dosyaları:

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster