DSpace@İnönü

SOSYAL BİLGİLER ÖĞRETMEN ADAYLARININ İNSAN HAKLARI VE DEMOKRASİ DERSİNE İLİŞKİN GÖRÜŞLERİ5

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.author Dolanbay, Hacer
dc.date.accessioned 2020-08-19T05:37:01Z
dc.date.available 2020-08-19T05:37:01Z
dc.date.issued 2016
dc.identifier.citation DOLANBAY H (2016). SOSYAL BİLGİLER ÖĞRETMEN ADAYLARININ İNSAN HAKLARI VE DEMOKRASİ DERSİNE İLİŞKİN GÖRÜŞLERİ5. MARMARA COĞRAFYA DERGİSİ, 0(33), 135 - 154. en_US
dc.identifier.uri http://abakus.inonu.edu.tr/xmlui/handle/123456789/17693
dc.description Yıl: 2016Cilt: 0Sayı: 33ISSN: 1303-2429 / 1303-2429Sayfa Aralığı: 135 - 154Metin Dili:Türkçe en_US
dc.description.abstract Öz:Bu çalışmanın amacı İnsan Hakları ve Demokrasi dersine yönelik öğrenci görüşlerine başvurarak yardımcı bulgular elde etmek, sorunları tespit etmek ve daha verimli bir ders için yapılması gerekenleri ortaya koymaktır. Çalışmanın alt boyutları, cinsiyet, ikamet ve mezuniyet değişkenlerine göre incelenmiştir. Bu çalışmada tarama modeli ve tür olarak da kesitsel desen uygulanmıştır. Çalışmanın evrenini İnönü, 19 Mayıs ve Fırat Üniversiteleri oluşturmaktadır. Örneklemini ise evreni oluşturan üniversitelerin Eğitim Fakülteleri Sosyal Bilgiler Öğretmenliği 3. sınıfında okuyan 214 öğretmen adayı oluşturmaktadır. Veriler, konu ile ilgili kaynakların incelenmesi; araştırmacı tarafından hazırlanan ve evreni oluşturan öğrencilere uygulanan anket sonunda elde edilmiştir. 27 sorudan oluşan anket katılım Likert tiplidir. Anket sonuçlarından elde edilen verilerin çözümlenmesi ve yorumlanması bilgisayar ortamında Açıklayıcı Faktör Analizi (AFA), Frekans ve Yüzde (%) istatistiksel teknikleriyle yapılmıştır. Çalışmadan elde edilen sonuçlara ve önerilere ayrıntılı olarak yer verilecektir. en_US
dc.language.iso tur en_US
dc.publisher MARMARA COĞRAFYA DERGİSİ en_US
dc.rights info:eu-repo/semantics/openAccess en_US
dc.title SOSYAL BİLGİLER ÖĞRETMEN ADAYLARININ İNSAN HAKLARI VE DEMOKRASİ DERSİNE İLİŞKİN GÖRÜŞLERİ5 en_US
dc.title.alternative The Opinions of Students that Study in the Primary Education Social Studies Teaching Programme (Candidate Teachers) about the Teaching of Human Rights and Democracy Course en_US
dc.type article en_US
dc.contributor.department İnönü Üniversitesi en_US


Bu öğenin dosyaları:

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster