DSpace Repository

Evaluation of how physical education lesson is taught according to working conditions of physical education teachers

Show simple item record

dc.contributor.author Ilkım, Mehmet
dc.contributor.author Taskıran, Celal
dc.date.accessioned 2020-09-01T06:44:38Z
dc.date.available 2020-09-01T06:44:38Z
dc.date.issued 2013
dc.identifier.citation ILKIM M,TAŞKIRAN C (2013). Evaluation of how physical education lesson is taught according to working conditions of physical education teachers. Selçuk Üniversitesi Beden Eğitimi ve Spor Bilim Dergisi, 15(1), 16 - 24. en_US
dc.identifier.uri https://app.trdizin.gov.tr/publication/paper/detail/TVRRNE9Ua3pNdz09
dc.identifier.uri http://abakus.inonu.edu.tr/xmlui/handle/123456789/17879
dc.description Yıl: 2013Cilt: 15Sayı: 1ISSN: 1300-9915Sayfa Aralığı: 16 - 24Metin Dili:İngilizce en_US
dc.description.abstract Öz:Bu çalışmanın amacı beden eğitimi öğretmenlerinin çalışma şartlarına göre beden eğitimi dersini nasıl işledikleri konusunun değerlendirilmesidir. Bu amaçla beden eğitimi öğretmenlerine 24 sorudan oluşan bir anket formu uygulanmıştır. Anket formu Malatya il genelinde değişik okullarda çalışan ve ulaşılabilen 147 beden eğitimi öğretmenine uygulanmıştır. Beden eğitimi öğretmenlerinin verdikleri cevaplara göre istatistiksel işlemler yapılmıştır. Çıkan sonuçların daha iyi anlaşılması için tablolardan yararlanılmıştır. İstatistiksel işlemler sonucunda öğretmenlerin etkilenme oranları; cinsiyetlerine göre yüzdeler halinde verilmiştir. Ayrıca öğretmenlerin sorulara verdikleri cevap oranları arasında fark olup olmadığını anlamak için 0.05 düzeyine göre kay-kare testi uygulanmıştır. İstatistiksel karşılaştırmalar sonucunda öğretmenlerin verdikleri cevaplarda sadece antrenörlük yapmada anlamlılık düzeyine göre bir fark olduğu görülmüştür (p>0,05). Beden eğitimi dersinin; çocuğun fiziksel, bilişsel, duyuşsal ve toplumsal gelişimine olan katkısını ve dolayısıyla genel eğitimin en önemli parçası olduğunu topluma, okul yöneticilerine ve velilere anlatmak, kavratmak, inandırmak yine beden eğitimi öğretmenlerine düşen bir görev olduğunu düşünülebilir. en_US
dc.description.abstract Abstract:The aim of this study is to evaluate how physical education lesson is taught according to working conditions of physical education teachers. For this aim, a survey form composed of 24 questions was applied on physical education teachers. Survey form was applied on 147 physical education teachers working at various schools throughout Malatya. Statistical processes were done according to answers of physical education teachers. Tables were used in order to understand results better. As a result of statistical process; influence rates of teachers were given in percentages according to their gender. Moreover chi-square test in 0.05 level was applied in order to understand whether there is a difference between answers of teachers. It was observed that as a result of statistical comparisons there is a difference only in coaching according to significance level (p>0.05). It may be thought that it is the role of physical education teachers to tell the support of physical education course on cognitive, affective and social development of children to school management and parents and thereby make them comprehend and believe that it is the most important part of general education. en_US
dc.language.iso eng en_US
dc.publisher Türk Spor ve Egzersiz Dergisi en_US
dc.rights info:eu-repo/semantics/openAccess en_US
dc.title Evaluation of how physical education lesson is taught according to working conditions of physical education teachers en_US
dc.title.alternative Öğretmenlerinin çalışma koşullarına göre beden eğitimi dersini nasıl işlediklerinin değerlendirilmesi en_US
dc.type article en_US
dc.relation.journal Türk Spor ve Egzersiz Dergisi en_US
dc.contributor.department İnönü Üniversitesi en_US


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record