Araştırmalar fiziksel aktivitenin bireyler üzerindeki çok yönlü faydasını ortaya koymaktadır (Poitras et
al., 2016). Fakat, teknolojinin hayatımıza girmesi, sağlıksız beslenme ve bunun gibi birçok nedenden dolayı
hareketsiz ve sağlıksız bireylerin sayısının arttığı ve bunun üzerinde durulması gereken önemli bir konu olduğu
araştırmalar tarafından ortaya koyulmaktadır (Hallal ve ark., 2012; Ng ve ark., 2014). Bu nedenle, okullarda
öğrencilere fiziksel aktivite farkındalığı kazandırıp hayatları boyunca devam ettirmelerine katkı sağlayacak olan
yeni bir uygulama başlatılmıştır. Sağlıkla ilgili fiziksel uygunluk karnesi olarak isimlendirilen bu uygulamanın
incelenerek olumlu ve olumsuz taraflarının derinlemesine ele alınması gerekli düzenlemelerin yapılabilmesine
katkı sağlayacaktır. Bu nedenle, bu çalışmanın amacı 2016/2017 eğitim-öğretim yılının ikinci döneminde
okullarda uygulanmaya başlayan sağlıkla ilgili fiziksel uygunluk karnesi uygulaması hakkında beden eğitimi
öğretmenlerinin görüşlerinin belirlenmesidir. Bu amaç doğrultusunda ilköğretimden 4, ortaöğretimden 4 olmak
üzere toplam 8 öğretmen gönüllü olarak araştırmaya katılmıştır. İki odak grup görüşmesi ile veriler elde edilmiştir.
Elde edilen verilerin deşifre işleminin ardından, veriler NVIVO 11 programı ile içerik analizine tabii tutulmuştur.
İçerik analizi iki uzman tarafından ayrı ayrı yapılmıştır. Görüşmelerin analizleri sonucu oluşan kod ve alt temaların
3 ana tema altında toplandığı belirlenmiştir: Kazanımlar, sorunlar ve öneriler. Bu bulgular doğrultusunda sağlıkla
ilgili fiziksel uygunluk karnesi uygulamasının çok yönlü faydaları olduğu ifade edilmiştir. Fakat farklı alanlarda
birçok problem de katılımcılar tarafından ifade edilerek bazı çözüm önerileri sunulmuştur.
The researches reveal that physical activity participation has many benefits for people (Poitras et al.,
2016). However, the relevant literature shows that due to the technological developments, unhealthy nutritional
habits and many other reasons, the number of inactive and unhealthy people has increased and this is a huge
problem (Hallal et al., 2012; Ng et al., 2014). Therefore, a new implementation has been initiated at schools to
improve physical activity awareness of students and to contribute to maintaining their lifelong high physical
activity level. Investigating negative and positive aspects of this new implementation which is called “healthrelated physical fitness report card” could contribute to making new arrangements to improve its quality. Thus,
the purpose of this research was to determine the views of physical education teachers about the implementation
of health-related physical fitness report card that were initiated in schools during the second semester of 2016/2017
school year. For this purpose, 4 primary school and 4 secondary school physical education teachers as a total of 8
teachers voluntarily participated in this research. The data was obtained by two focus group interviews. After
verbatim transcription of the interview recordings, the data was analysed by content analysis in NVIVO 11
software. Analyses were independently made by two experts. It was seen that the codes and subthemes constituted
three main themes which are; acquisitions, problems and suggestions. The findings showed that health-related
physical fitness report card implementation has multifaceted benefits. However, many problems were also stated
and some recommendations were suggested.