DSpace Repository

Sağlık sektöründe halkla ilişkiler ve iletişim uygulamalarına genel bir bakış

Show simple item record

dc.contributor.author Somunoğlu, Sinem
dc.contributor.author Erdoğan, Mevlana Celaleddin
dc.contributor.author Özer, Pınar
dc.date.accessioned 2019-05-08T07:07:09Z
dc.date.available 2019-05-08T07:07:09Z
dc.date.issued 2013
dc.identifier.citation Somunoğlu, S. Erdoğan, M.C. Özer, P. (2013). Sağlık sektöründe halkla ilişkiler ve iletişim uygulamalarına genel bir bakış. Cilt:1 Sayı:1. 6-12 ss. tr_TR
dc.identifier.uri https://dergipark.org.tr/inonusaglik/issue/22777/409940
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/11616/10380
dc.description.abstract Halkla ilişkiler ve iletişim alanında yapılan çalışmalar; hem kamu hem de özel sektör kurumları tarafından benimsenmektedir. Bu çalışmalar; kişileri tanımak, desteğini kazanmak amacı ile yürütülmektedir. Sağlık sektörünün aşırı uzmanlaşma, işlevsel bağımlılık, hasta memnuniyeti vb. kendine özgü birtakım özellikleri bulunmaktadır. Günümüzde halkla ilişkilerin ve iletişimin sağlık sektöründe giderek artan oranda önem kazandığı görülmektedir. Bu çalışmada; sağlık sektöründe yürütülen halkla ilişkiler ve iletişim faaliyetlerine ilişkin, sektörde çalışacak olan öğrencilerin görüşlerinin belirlenmesi amaçlanmıştır. Araştırmanın evrenini bir ilde bulunan üniversitesinin tıbbi dokümantasyon ve sekreterlik programına kayıtlı öğrenciler oluşturmuştur. Araştırmada anket yöntemi kullanılmış ve ankette öğrencilerin sosyodemografik özellikleri ile sağlık sektöründe halkla ilişkiler ve iletişimin önemi, etkili olan iletişim kanalları ve engelleri ile ilgili sorulara yer verilmiştir. Araştırma sonucunda elde edilen bulgular incelendiğinde; öğrencilerin %93,0’ının sağlık sektöründe halkla ilişkilerin %100,0’ı iletişimin önemli olduğunu düşündüğü, ancak buna karşılık sağlık sektöründe hem halkla ilişkilere (%58,1) hem de iletişime (%51,2) yeterince önem verilmediğini ifade ettikleri görülmektedir. Bunun dışında öğrencilere göre hasta beklentilerinin öğrenilmesi için hasta memnuniyeti araştırmaları yapılmalı (%53,5) ve yüz yüze iletişim benimsenmelidir. Sağlık sektöründeki temel iletişim engeli ise yeterince net verilmeyen mesajlar olarak tanımlanmıştır(%44,2). tr_TR
dc.language.iso tur tr_TR
dc.rights info:eu-repo/semantics/openAccess tr_TR
dc.subject Halklailişkiler tr_TR
dc.subject İletişim tr_TR
dc.subject Sağlıksektörü tr_TR
dc.title Sağlık sektöründe halkla ilişkiler ve iletişim uygulamalarına genel bir bakış tr_TR
dc.type article tr_TR
dc.contributor.department İnönü Üniversitesi tr_TR
dc.identifier.volume 1 tr_TR
dc.identifier.issue 1 tr_TR
dc.identifier.startpage 6 tr_TR
dc.identifier.endpage 12 tr_TR


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record